5 Nisan 2010 Pazartesi

Apfelsaftkuchen / Elmalı Pasta

Elma severlere bu pastayı acilen tavsiye ediyorum..Bayram öncesi bu pastayı ilk kez yapıp, bir akrabamıza götürmüştük..Nasıl olduğu konusunda benimde hiç bir fikrim yoktu..Pastanın kesileceği anı heyecanla beklemeye başlamıştım masa başında..))Evet, pasta kesilip, tabaklara servis edilip, tadılmaya başlandığında, hep bir ağızdan hımmmmmmm çokkk nefis oldu denilince,bende sizlere özellikle tavsiye ettim..Annecikle benim de çok hoşuma gitti ayrıca..))Şimdi eve de yapacakmışım..Annecik,akşam özellikle hatırlattı..3 Gündür işe gidemiyordum gripten dolayı..Çok şükür bugün gelebildim ve daha iyiceyim..Şimdilik haberler bu kadar bende..))Ellerinize sağlık,afiyetler olsun arkadaşlar..Sağlıklı güzel bir hafta diliyorum siz güzel gönüllülere..
Elmalı Pasta
Malzemeler (tabanı için)
100 gr şeker
minicik tuz
2 yemek kaşığı soğuk su
75 gr soğuk tereyağ
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
alabildiği kadar un

Ortası için
1 kg elma
1 çay kaşığı tarçın
600 ml elma suyu
3 yemek kaşığı şeker
2 paket vanilyalı puding

Kreması için
400 gr labne
50 gr yumuşak tereyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 poşet krem şanti
1/2 su bardağı soğuk süt

üzerine serpmek için kakao
damla çikolata,yoksa hiç birşey
Elmalı Pasta
Hazırlanışı (28 cm'lik kelepçeli kalıp)
Elmaların kabukları soyulup,dilimlenip tarçını serpiştirilir.

Pudingler bir kase içersine boşaltılıp, üzerine 200 ml elma suyu dökülüp,
iyice karıştırılır.

Kalan elma suyu,şeker bir tencereye konulur.Kaynama aşamasında puding
içersine dökülüp,katılaşana kadar pişirilir.

Tencere ocaktan alınıp, elmalar içersine boşaltılıp, karıştırılıp, ılınması
beklenir.
Elmalı Pasta
Hamuru
Kalıp yağlanıp bir tarafta bekletilir.

Hamur için gerekli malzemeler yoğrulup kalıbın içersine yayılır.

Elmalar hamurun içersine dökülüp, 175 c de yaklaşık 55-60 dk pişirilir.

Piştikten sonrada soğutulur.
Elmalı Pasta
Kreması
Şanti soğuk sütle çırpılır.

Labne,p.şekeri,tereyağ iyice çırpılır.

Üzerine şanti eklenip tekrar çırpılır.

Krema pişmiş pastanın üzerine iyice yayılır.

Tepesine kakao serpiştirilip damla çikolatlarla süslenir.

Damla çikolatanız yoksa sade de olabilir.
Elmalı Pasta Elmalı Pasta Elmalı Pasta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder