6 Nisan 2010 Salı

Aşure


Malzemeler;(20 kase için)
3 su bardağı aşurelik buğday
4 su bardağı şeker
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış fasülye
2 portakal kabuğu rendesi
2 su bardağı ceviz veya fındık
1 su bardağı kuru kayısı
1 su bardağı kuru üzüm
tarçın,karanfil
5 su bardağı su
Yapılışı;bugday,fasulye,nohut,kuru üzüm
1 gece önceden ıslatılır.ertesi gün ayrı ayrı haşlanır.ceviz veya fındık çekilir.hepsini bir tencerede suyuda eklenerek bir,iki dakika kaynatılır.en son şekeri konur.tadı ayarlandıktan ve koyuluğu kıvama gelince altı kapatılır.kaselere boşaltılır.üzerine tarçın ceviz ile süslenerek dağıtılır...istenirse başka malzemelerde konulabilir.ben biraz sade seviyorum.incirli,bol üzümlü aşureden fazla hoşlanmadığım için böyle yaptım..dağıttığım insanlarda inşallah beğenmişlerdir..zaten ilk defa yaptım.ama ben beğendim.çünkü ağız tadıma göre olmuş.afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder