6 Nisan 2010 Salı

AYVALI RULOLAR






AYVALI- ELMALI RULOLAR (NuNu Marka :)

50 gr tereyağ (oda sıcaklığında )
1 küçük çb sıvıyağ
1 küçük çb yoğurt ( lıght kullandım )
2 sb un ( elenmiş ) + 2 yk nişasta ( az gelirse un ekleyin )
1 sb ( biraz daha az) pudra şekeri
( bu malzemeleri tamamen kendim geliştirdim,
ojinalleri margarin ve çok fazla sıvıyağ içeriyor)

İÇ HARCI

5 elma rendesi - 6 yk şeker ve tarçın.
veya
3 ayva rendesi ( haşlanmış ) 5 yk şeker -biraz tarçın. ( ben daima karanfil tozu kullanırım ayvayla )

Hamurunuzu yoğurup 15 dk. dinlendirin. Sonra unlanmış tezgahta ,merdane yardımı ile yuvarlak hale getirip küçük üçgenler kesiniz. Ruloların geniş tarafına iç malzemeyi koyup sarınız.
Ben bir kaç boy hazırladım irili ufaklı, sebebi ise : kahve yanında mini olanları tercih ediyorum, sunumu da rahat oluyor.
Bu çok talep gören tarifi bir hayli geciktirdiğimi farkettim. Biliyorsunuz konuğunu arayan masa da yayınlamıştım. Hazır ayva mevsimindeyken hamurlarınızı çeşitlendirebilirsiniz...
Hemen limonlu rulolarıda yayına hazırlıyacağım..
Afiyet olsun... SEVGİLER....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder