6 Nisan 2010 Salı

BAL KABAKLI KIŞ KEKİ

HAYATIMA DOKUNAN, SAYFAMA GİREN TÜM DOSTLARA TEŞEKKÜRLER .
İYİ BAYRAMLAR DİLİYORUM, SEVGİLER.










BAL KABAKLI KARANFİLLİ ZENCEFİLLİ KEK

2 İri yumurta
1 sb esmer şeker (bir parmak az ! )
1/2 sb sıvıyağ
1 sb süt
1.5 sb pişmiş bal kabağı
2 yk pekmez

1 çk vanilya özü
1 çk tarçın
!/2 çk karanfil tozu
1/2 çk zencefil tozu
3 sb yakın un (fazlada olabilir kıvamına dikkat edin sulu olmasın hamuru )
1 pk kabartma tozu
Yapılışı
- 1 kg bal kabağı 2 sb şeker ile kısık ateşte pişer ve püre haline getirilir
- İçinden 1.5 sb bal kabağı ayrılır (kek için)
- Kek çırpma sırasına göre hazırlanır, en son unlu karışımlar eklenerek karıştırılır.
- Yağlanmış kalıba dökülür.
170* ısınmış fırında aynı derecede pişirilir.
-Soğuyunca üzerine krema torbasını kullanarak benim gibi yapabilir,
- veyada kabak püresini kekle beraber krema olarak ikram edebilirsiniz.


Mis gibi baharatların içinde bulunduğu, hafif nemli bir dokuya sahip çok hoş bir KIŞ KEKi daha hazırladım. Geçen senede size kabak püresiyle hazırladığım pastaları ve diğer sütlü çeşitleri NuNu farkıyla sunmuştum..
Kışın güzelliği çok. Renklere bakıyorumda, aynı sofralarımızda ki gibi. Sarılar turuncular, kırmızılar öylesine yenmeye hazır ve güzellerkii.

HERKESE BU BEREKETLERDEN FAYDALANMAYI DİLİYOR, AFİYETLER OLSUN DİYORUM..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder