8 Nisan 2010 Perşembe

Balıkesir Mantısı ve ye # Etkinliği


Bu tarifi de minemutfakta arkadaşımızın evsahibi olduğu YE 44 # YÖRESEL YEMEKLER etkinliğine sevgilerimle beraber gönderiyor, bol tarifli bir etkinlik olmasını diliyorum.

Malzemeler :
1 adet tavuk göğsü
1 su bardağı haşlanmış nohut
Tuz-karabiber
Mantı hamuru için;
2 su bardağı un
1 adet yumurta
1 çay kaşığı tuz
Üzerine;
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı pul biber
isteğe göre; sarımsaklı yoğurt
Yapılışı :
Un yoğurma kabına alınıp ortası havuz gibi açılır. Yumurta ve tuz eklenir. Aldığı kadar su ilave edilerek sert bir hamur hazırlanır. Hazırlanan hamur 20 dakika dinlendirilip bezelere ayrılır. Oklava yardımıyla yufka büyüklüğünde açılır. Açılan yufkadan 2'şer cm kareler kesilir. Karelerin dört ucu ortada birleştirilerek mantılar boş olarak kapatılır. (Ben fırında çok az kuruttum, bekleyince yapışmasınlar diye.)
Tavuk göğsü bir tencereye alınır. Üzerine çıkacak kadar su eklenip tuz ve karabiber ilavesiyle haşlanır. Haşlanınca suyu süzülüp tavuklar didiklenir. Tavuksuyu, haşlanmış nohutlar ve didiklenmiş tavuk etleri bir tencereye alınarak 10 dakika kadar kaynatılır. Boş mantılar karnar suda haşlanır. Suyu süzülüp soğuk sudan geçirilir. Tenceredeki nohutlu tavuğa eklenip bir taşım kaynatılır. Üzerine tereyağında kavrulmuş pul biber gezdirilerek servis yapılır.
Not : isteğe göre sarımsaklı yoğurt dökülerek servis yapılabilir. Ben yoğurtlu halini daha çok sevdim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder