8 Nisan 2010 Perşembe

BATMAN VE SPİDERMAN

ata-ege doğumgünü 002
İki kafadar kahraman başbaşa vermiş hangi şehri kötülerden korumaya çalışıyor sizce?
Cevabı bende bilmiyorum ama belki Atakan ile Egemen biliyordur.
Atakan ve Egemen benim çocukluk, gençlik ve yetişkinlik dönemlerimde en yakın arkadaşım, dostum ve aynı zamanda meslektaşım olmuş Sevgili Nurten'ciğimin ikizleri.
Anaokulunda kutlayacakları doğumgünü için biri Batman'li, diğeri Spiderman'li pasta isteyince ve tek bir pasta yapmak gerekince bende her iki kahramanı aynı pastada buluşturup birde sohbet ettirmek istedim. Çocuklar her ne kadar kavga etsinler dedilerse de SAVAŞ YOK, BARIŞ VAR diyerek, ben onları sohbet ettirdim:)
Pastamın pandispanyasıher zaman kullandığım pandispanya.
Tarifini buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.Tek fark pastayı burada göreceğiniz ölçülerin iki katı kadarını kullanarak yapmamdı. Diğer malemeler ve yapılış aşamaları tamamen aynıdır.
Kreması ise;1 lt süt, 12 çorba kaşığı şeker, 3 fincan un, 3 adet yumurta, 100 gr kakao, 1 paket vanilyanın muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilmesi sonucu oluştu. Kremayı pişirip iyice soğuttuktan sonra içine 400 gr sıvı krema ve 1 paket kakaolu krem şanti ekleyip, iyice çırptım ve kıvamlı olması için buzdolabında beklettim. Krema dolapta beklerken başka bir yerde bir paket sade krem şantiyi bir su bardağı süt ile çırpıp onuda buzdolabına koydum.
ata-ege doğumgünü 004
Pandispanya hamurunu midi fırın tepsisine yağlı kağıt döşedikten sonra döktüm ve önceden ısıtılmış 180 derecede pişirdim. Pişen pandispanyayı iyice soğuduktan sonra levye yardımı ile üç parçaya böldüm. ve her katı şekerli su ile hafifçe nemlendirdikten sonra bolca krema sıvadım. Krema katlarının üstüne çok bol bir şekilde parça bitter çikolata döktüm ve ikinci kat pandispanyanın alta bakacak kesimine krem şanti sürüp, kremanın üstüne kapattım.İkinci katıda bu şekilde hazırladım ve pastayı kapattım.
ata-ege doğumgünü 007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder