5 Nisan 2010 Pazartesi

Ben Geldim!


Eveeet, ben geldim. İş güç dedik, sınav dedik bahanemizle ortadan kaybolduk ama açık kapı da bıraktık. Uzun uzadıya konuşmadan, dertlenmeden, bizim evin hallerini anlatmadan, tarihe dalmadan da tarif ekleriz yahu! Gecenin bu kör saatinde anlatsam kime ne sanki!


Efendim, yoğunuz dediysek aç durmuyoruz, karın doyurmak gibi bir derdimiz var. Uyduruk yemekler yediğimiz, fırınla pek haşır neşir olmadığımız gibi, yavruların ihtiyaçlarını da görmezden gelemiyoruz. Tatlı isterler de yapmaz mıyız? Laf aramızda onlardan çok benim canım çekti sütlacı. Fırına da vermeyiz canım. Sonra dünkü pazar alışverişinde bulduğum minik çilekleri reçele çevirmeden rahat eder miyim hiç? Günler geçiyor; bazen hızlı, bezen ağır aksak.


Bu arada üşüyorum ben.



Sütlacı hep göz kararı yaparım ya buraya koyduğumda ölçü vermezsem içim rahat etmiyor.


Malzemeler:



1 kg soğuk süt

1,5 çay bardağı pirinç


2 yemek kaşığı pirinç unu

2 su bardağından bir parmak eksik toz şeker


bir paket şekerli vanilin

üzerine tarçın


Pirinci yıkadıktan sonra suyla iyice yumuşayana kadar haşlayın. Tamamen pişen pirinçlere soğuk sütü ekleyin, kaynarken bir yanda pirinç ununu bir su bardağı soğuk su ile karıştırın. Önce şekeri ekleyin, sonra kaynayan sütten bir iki kepçe alıp suyla karıştırdığınız pirinç ununa katın. Isısı eşitlendiğinde pirinç ununu da kaynayan süte katıp, karıştırın. Karıştırarak iyice koyulaşmasını bekleyin, ocaktan alır almaz da vanilyayı ekleyin, karıştırdıktan sonra kaselere paylaştırın. Şekerinin ayarına pirinç ununu ekledikten sonra bakın, çünkü pirinç unu şeker oranını değiştirir. Bu miktar şeker bizim için tam ayarındaydı, daha tatlı seviyorsanız arttırabilirsiniz. Pirinç unu yerine nişasta da kullanabilirsiniz. Afiyet olsun, yarasın, löp löp et olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder