5 Nisan 2010 Pazartesi

Böğürtlenli Kek

Böğürtlenli Kek

İki haftadır sürekli sıcaklardan şikayet ediyorum,hava çok sıcak içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor.Ama evdekiler bu durumdan hiç memnun değil,özellikle eşim evde tatlı olmamasına çok bozuluyor.Yaz ayları İstanbul'da pek keyifli olmuyor,yapış yapış bir hava var.Park'a gitmek bile insanı mahfediyor.Çocuklar koşturmaktan ter içinde kalıyorlar.Eve kapanmak zorunda kalıyoruz çoğu kez.Akşam üstü biraz dolaşıp dilimiz dışarıda koşa koşa eve giriyoruz.Anne çok susadım,öldüm bittim sesleri yükseliyor.Bora hemen eve dönmek isterken ufaklık enerji kapsülü gibi dolaşıyor ortalıkta.Ben yapı olarak zaten çok terliyorum,sanki suratımda bir musluk var,şıpır şıpır akıyor:)
Bu yüzden mutfakta fazla vakit geçiremiyorum,sürekli meyve ile besleniyorum.Ama dün cuma pazarına uğrayınca aldıklarımı hazırlamak zorunda kaldım.Böğürtlenlerin bir kısmını yedik,bir kısmını da kek yapmak için kullandım.Bora çok beğendi ama özgür tüm böğürtlenleri kekin içinden ayıkladı.
Denemek isteyenler için böğürtlenli kek tarifim;

Malzemeler
- 3 orta boy yumurta
- 1 su bardağından bir barmak eksik sıvıyağ
- 1 su bardağı süt
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 2 yemek kaşığı kakao(tepeleme)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilin
- 3 su bardağı un
- 1 su bardağı taze böğürtlen
- Yarım su bardağı damla çikolata

Hazırlanışı:
1-Yumurta ve toz şekeri beyazlaşana kadar yaklaşık on dakika çırpın.İçine önce sıvı malzemeleri ekleyin.
2- Daha sonra kuru malzemeleri eleyerek karışıma ilave edin .Malzemeler birbirine karışana kadar çırpın.
3- Damla çikolataları bir miktar un'a bulayın(dibe çökmemesi için)ve kek hamuruna ilave edip tahta kaşık ile karıştırın.
4- Baton kalıbınızı yağlı kağıt ile kaplayın.İçine kek karışımının yarısını dökün üzerine böğürtlenlerin yarısını serpiştirin.Kalan hamuru'da kalıba boşaltıp üzerine kalan böğürtlenleri aralıklı olarak dizin.
5- Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında(yavaş yavaş pişirdim) 60 dakika pişirin.
6- Kekin pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırıp kontrol edebilirsiniz.Kürdan temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.(Fırın özellikleri değişiklik gösterebiliyor unutmayın.)

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder