6 Nisan 2010 Salı

Boşnak Mantısı ve Kakaolu İrmik Helvası

Mantı veya börek tam olarak bilmiyorum..Akrabamızda siparişle aldığı için nasıl yapıldığını bilmiyor.Servis şeklinin,fırından çıkar çıkmaz sarımsaklı yoğurtla yenildiğini söyledi..Fakat tüm konuklar sade şeklini tercih ettiler..Eğer içinizde bu böreğin veya mantının nasıl yapıldığını bileniniz varsa, bana yazar mı??Kuzenimin dünürleri yazlıklarına gitmemiş olsalardı, onlardan tariflerini alırdım..Ramazanda iftarda masaları güzel süsleyeceğini düşünüyorum..Tarifleri bilen arkadaşları bekliyorumm..))Teşekkürler!!
9
Boşnak mantısı mevlitte ki ikramlıklardan biriydi..Tadına bakanlar tekrar tekrar tabaklarına aldılar..Kıymalı yiyecekleri hiç sevmememe rağmen, ben bile tadına baktığımda çok beğendim..
6

8
Malzemeler
1 paket irmik (2 su bardağı)
250 gr tereyağ
3 yemek kaşığı kakao

Şerbeti
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
Su,süt,şeker kaynatılıp soğutulur.

İrmik tereyağla biraz kavrulur.
Helva yağını bırakmadan, kakao eklenip yine kavrulmaya devam edilir.
Kavrulduğundan emin olduktan sonra, şerbeti dökülüp fokurdayınca altı kapanır.
Demlenmesi için bekletilir.
Helva ılınınca küçük kağıtlara şekilli olarak çıkartılır.
Soğuyunca ikram edilir.Afiyetler olsun..!
5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder