5 Nisan 2010 Pazartesi

BUZLU ÇAYLAR ( ICE TEA)

Siyah çaylı,
Yeşil çaylı -ICE TEA
limon ve naneli buzlar
böğürtlen - şeftali ve frambuazlı buzlar
yeşil çayla hazırladığım , nane ve limonlu buzlar
siyah çayla hazırladığım , nane yapraklı buzlar ÇOKKK SEVECEKSİNİZ !!



YEŞİL ÇAYLI ICE TEA ( yeşil çayı sevemeyenler için bir altarnetif)

DERİN BİR CAM KASENİN İÇİNE:
- Her bir bardak için ,1 tatlı kaşığı dolusu yeşil çay veya bir poşet yeşil çay
ve bir fincan (bardak için) sıcak su ile çaylarınızı demleyiniz.
- Her bir fincana yarım limon suyu ekleyin
- sonrada tadına göre şeker ekleyip, 3 kat yaptığınız tülbentten ,3 kez süzünüz .
- Dinlendikçe tadı ve aromaları birbirine geçecektir.
- Sunumlarım daima taze limon dilimleri (lime )ve yeşil elma ile yapıyorum, Taze lime' lerin aromasını başka hiç bir limonda bulamazsınız.( akdenizli ve müdavimi olan dostlar bilirler )
Damak tadınıza göre servis yapınız.

ŞEFTALİ AROMALI BUZLU ÇAY (ICE TEA)

4 kişilik

-Derin bir cam kase
- 1 sb demlenmiş ,soğutulmuş ve 3 kez süzülmüş çay. (demi bekletmeyin hemen yapıp buzdolabına koyunuz.Sert buruk ve acımsı oluyor yoksa ) !!!!!!
- Bir iri şeftali rendesi veya suyu
- 1/2 sb limon suyu
-Tadına göre şeker- (1/2 sb kadar )
- 1 lt kadar yaklaşık soğuk su

Cam kasede hepsini buluşturup, şeker eriyene dek karıştırınız.
Tekrar 3 kat yapılmış tülbentten süzüp,dinlendiriniz.
Mutlaka şeftali dilimi, limon dilimleri ve taze nane yaprakları bol buz ile servis yapınız.


Yaz ayları daha çok sıvı tükettiğimiz dönemlerdir. Mutlaka bir şeyler içmeyi istediğinizde ,lütfen önce kendimiz ve başta çocuklar olmak üzere, ailemize sevdiklerimize EV YAPIMI içecekler hazırlayalım.
EV YAPIMI İÇECEKLERİ DESTEKLEMEK İÇİNDE ,Son günlerde ;Kendi ev tipi sunumlarımı sizlerle paylaşmak istedim.
Piyasa ürünlerinin içindeki katkı maddeleri ve renklendiriciler malumumuz !!!!!! :(((
Ve !! : ÇOĞU AROMATİK HAZIRLANMIŞ ÜRÜNLER :(( Meyve oranı yok denecek gibi. Oysa
Şimdilerde kayısı- vişne -erik ve şeftalinin altın zamanları, bunları biraz şeker su ve meyve ile kaynatıp, çocuklarımıza ikram etmek çok güvenli ve daha sağlıklı değilmi sizcede.
Evde sabah veya akşam demlikte kalmış çayı hemen tazecikken böyle değerlendirmek, hem bütçenize, hemde midelerinize ! yapacağınız en akıllıca eylemler değilmidirler ??
Sadece bir kaç dakikanızı alacak bu karışımları lütfen alışkanlık haline getiriniz.
Ben kolayla ve diğer asitli içeceklerle bile kahvaltı yapan arkadaşlarımı bilirim :(((((
Hazır meyve sularıyla tonlarla evlerine yığınak yapanları da :(((
Sonrada inanılmaz kilo aldıklarını söyleyen dostlarımıda bilirim :((((

Ben sade içiyorum. Büyük değil !! daha küçük bardaklarla, Doğal şekerli halleriyle, ve içine daima ve daima taze meyveler atarak tatlandırıp ,keyifli anlar yaşıyorum ev ve Ofis ortamımda.
Kalori dengemide korumuş oluyorum böylelikle.

Limonata, evde hazırlanmış buzlu çay ve mojitolar ( paylaşacağım ) en çok sevdiklerimizdir.
Birazda meyvelerle hazırladığım buz parçaları ise görmekten çok hoşlandığım seçeneklerdir bardak içlerinde..

ÖYLEYSE HAYDİ BİRAZ HAYAL DÜNYASI YARATIN..
BEN SİZE BAZI NUNU MARKA :) SEÇENEKLER SUNDUM. EV YAPIMINA DESTEK İSTİYORUM YANİ :) KUTULANMIŞ GIDAYA HAYIR !!!
YARIN İÇECEKLER DOSYAMI KAPATACAĞIM.

SONRADA VALİZLERİ !!!!

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN... HAYATINIZ DİLERİM HEP KEYİFLE DOLSUN.. SEVGİLER
.
( Şimdi Duyarlı anne ve tüm ziyaretçilerimin fikirlerini bekliyorum, teşekkürler )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder