5 Nisan 2010 Pazartesi

ÇAY SOFRAM 2..




Yaprak sarma..
Yapılışı;Anlatımı biraz zor ama denicem..Yapraklar  buzluktaydı,yazın haşlayıp koymuştum, çözülünce direk sarılabiliyor,tekrar haşlamaya gerek yok
İç malzemesinde, 4 tane iri kuru soğanı rondodan geçirdim,3 su bardağı pirinci yıkadım,soğanı biraz sıvıyağda kavurdum,pirinçleride ekledim,bol nane,çay kaşığının ucuyla tarçın,bir tane limonu sıktım,tuz, karabiber ekledim,baharatlar isteğinize kalmış,biraz piştikten sonra sardım,tencereye sardığım dolmaları dizdim,üzerine dilimlenmiş limon koydum su,tuz ve sıvıyağ gezdirdim,kısık ateşte piştiler..Tencerenin kapağını açmadan soğumasını bekledim,sonra servis tabağına aldım..
Rulo Pasta
Keki için;4 yumurta,3 kahve fincanı şeker,4 kahve fincanı un,kabartma tozu,vanilya Yapılışı;Klasik kek tarifi şeker ve yumurta önden iyice çıpılıyor,diğer malzemelerde ekleniyor..Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine dökülür..Fırın önceden ısıtılacak,180 derecede..Kekimiz en fazla 10 dakika pişicek..Çıkınca çok soğumadan kek kağıtla rulo yapılıp bekletilecek,hamurun form kazanması için..Tekrar açıp üzerine kreması sürülür, bu sefer kağıttan ayırarak rulo yapılır..Üzeri krem şanti ile kaplanır.Ben kremayı hazır kullandım..
Ama evde kendiniz yapmak isterseniz,
Krema;1 litre süte,3 yemek kaşığı un,1 bardak şeker,1 kaşık nişasta eklenir,ocakta pişirilir,en son 100 gr kadar margarin yada tereyağ konur,Kremanız hazırdır isteğe göre krem şanti ile karıştırılabilir.....
Kremanın üzerine muzda konulup sarılabilir,çilek,çikolata v.s..çok pratik ve lezzetli bir tatlı tavsiye ederim..
Turşu Kavurma;
Yapılışı;Her türlü turşu malzemesinden yapıyorum,bu kavurmada yeşil domates,salatalık,havuç turşusu vardı,hepsini ince ince doğradım,iki başa iri soğanıda yarım ay şeklinde kıydım..sıvıyağda önce soğanları soteledim,sonra turşuları ekledim,karabiber serptim,10-15 dakika kısık ateşte pişirdim..soğuyunca servise hazır..Yanlız turşuları doğramadan önce tuzu gitsin diye 1 saat kadar suda bekletin..afiyet olsun..
Tarifleri burada...   >>>>Tahinli kurabiye  ve  >>>>Pastane poğaçası   

                   Tarifini papatya prensesten aldım..Gerçekten lezzetli oluyor..Burada >>>>>   Pazılı,mantarlı gül böreği..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder