8 Nisan 2010 Perşembe

Cevizli-Kakaolu Kek


Şimdiye kadar bir sürü farklı kek tarifi denedim ama İrem'e beğendiremedim. Her kek yaptığımda "Anneannem çok güzel kek yapıyordu, yarısı kakaolu, yarısı beyaz, içinde de ceviz vardı." derdi. Ben de bu tarifi İrem'in "anneanne" diye hitap ettiği, İrem'in bakımında bana 3 yıl yardımcı olan Emine Teyze'den almıştım. Keki görünce İrem'in yorumu "Anneanne keki olmuş" şeklindeydi. Şimdiye kadar yaptığım keklerden en çok bunu beğendi. Tabii ben de çok beğendim. Klasik ama vazgeçilmez tariflerden biri.

Malzemeler :
4 adet oda sıcaklığında yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu (Sinangil sade kek unu kullandığım için eklemedim.)
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı kadar kakao
1 su bardağına yakın iri ceviz

Yapılışı :
Tozşeker ve yumurtalar mikser yardımıyla krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Süt ve sıvıyağ eklenip çırpmaya devam edilir. Un, kabartma tozu ve vanilya birlikte elenerek karışıma eklenir. Ceviz eklenip karıştırılır. Karışımdan 3-4 kaşık ayrılıp, kalanı margarinle yağlanmış kalıba dökülür. Ayrılan karışıma kakao eklenip, iyice karıştırılır ve sade hamurun üzerine gezdirilir. Çatalla spiral şekilde karıştırılarak şekil alması sağlanır. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında keke batırılan kürdan kuru çıkıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder