6 Nisan 2010 Salı

Çikolatalı Kek

Çikolatalı Kek

Hava gittikçe soğuyor, ben halen ağrıyan kemiklerle dolaşıyorum... ama bol çikolatalı kek yapmak için bin türlü bahane sayabilirim size :)Soğuyan havada enerji kaynağımı dersiniz,yoksa moral kaynağımı bilemiyorum...Dün o uyuşukluğuma rağmen kendimi mutfakta kek çırparken buldum.

Çikolatalı Kek

Bol çikolatalı keki hızlı bir şekilde hazırlayıp on dakika içinde fırına koydum.Bu kadar çabuk kek yapılırda hatalar olmaz mı olur tabii..aradan on dakika geçti fırından yanık kokuları gelmeye başladı,aaa nasıl olur diye bir gittim ki kek ortasından aşağılara akışa geçmiş :))(siz 26 cm'lik kek kalıbı kullanın.)

İçimdeki ses hiç elleme pelin nasılsa yavaş yavaş pişiyor elbet güzel bir kek olucaktır dedi.. ve aynen öyle oldu...

Yumuşak,bol çikolatalı ve lezzetli bir kek oldu....

Denemek isteyenler için;

Malzemeler

- 200 gr tereyağı
- 3 adet orta boy yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 120gr bitter çikolata
- 1 su bardağı yoğurt
- 2 su bardağı un
- 2 çorba kaşığı kakao
- bir fiske tuz
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı:
1- Tereyağını tencereye koyup eritin ve ocağın altını kapatın,parçalara ayrılmış çikolatayı tereyağın sıcaklığında karıştırarak eritin.
2- Diğer taraftan yumurta ve toz şekeri iyice çırpın.İçine yoğurt ve çikolatalı karışımı ilave edin.
3- Önceden elenmiş un,kakao,tuz ve kabartma tozunu ekleyip hafifçe karıştırın.Karışımı yağlanmış ve hafifçe unlanmış (26cm'lik) kek kalıbına dökün.
4- Isıtılmış 160 derecelik fırında yaklaşık bir saat pişirin.(kürdan testi yapıp pişip pişmediğini kontrol edin.)
5- Çikolatalı keki beş dakika dinlendirip kalıptan çıkartın.Servis sırasında üzerini purda şekeri ile süsleyip ikram edin.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder