8 Nisan 2010 Perşembe

ÇİKOLATALI VE MUZLU PASTA

Bu hafta sonu iki pasta yapmam gerekti. Birincisi aşağıda cumartesi çay daveti için hazırladığım pasta idi.
Aynı gün Sevgili komşum Aynur Abla, pazar günü kızı Özlem'in doğumgünü olduğunu ve ona bir pasta yapmamı rica etti. Önceden hazırlıklı olmadığım için evdeki malzemelerle yukarıdaki pastayı hazırladım.
Sevgili Özlem'e genç kızlara yakışacak temalı bir pasta yapmak isterdim ama malzeme yetiştiremedim. İnşallah beğenmiştir. Nice mutlu yıllar Özlem, iyi ki doğdun!
Pastamın pandispanyası; Emel Başdoğan'ın kitabından, "Bir Genç Kız Yetişiyor" temalı pastaya ait pandispanya.
Kreması da yine aynı pastanın vanilyalı kreması. Farklı olarak ben katlar arasına damla çikolata serpip, pandispanyaları sütle hafifçe ıslattım.
Üst süslemesi için krema sertleştirici eklediğim krem şantiyi kullanıp, tüm pastayı sıvadım. Yanları rendelenmiş bitter çikolata ile kapattıktan sonra, üst yüzeyi de hindistan cevizi ile kapattım. Evde var olan minicik şeker hamuru ile de gülleri ve yaprakları yapıp, yine şeker hamurundan isim yazarak ve pastaya yerleştirerek pastayı tamamladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder