6 Nisan 2010 Salı

ÇOK ÇOK ÖZEL ve ÇOKK ÖNEMLİ !!!!!!!


Türkan Saylan'ın öncülüğünde Sakıp Sabancı'ya restore ettirdiği Kandilli Kız Lisesi, ADİLE SULTAN SARAYImız. ( yatakhanemizdi)





Merhaba çok sevgili blog arkadaşlarım - dostlarım- okuyan- gören -duyan- anlayan !
ve sevdiğim tanıdığım herkes.
Dün bir mail aldım, biz çok yoğun bir ay içersindeyiz o yüzden, ancak bu sabah görebildim.


Mail ortaokul yıllarında tanıştığım ,KANDİLLİ KIZ LİSESİnde ,beraber sınıf başkanlığı yaptığımız, kalben hiç kopmadığımız benim hayatımdaki ''EN ÖZEL '' 30 yıllık arkadaşım Güzin'den geliyordu. Bizler boğaz çocukları olarak Kandilli Kız Lisesi'nde okuduk. 0/0 90 çevrem Kandilli K.L . kökenli.
Güzinciğim ise üniversiteden sonra yurt dışında eğitimine devam edip, bugün Ülkemizin en büyük holdinglerinin başında ,Çok Ünlü İşadamımızın Özel Kalemi görevinde ,Sağ koludur.
Benim doğum günü tarihimle aynı gün doğan biricik oğluyla beraber Kandilli sırtlarında yaşamaktadır.
Bazı rüzgarlar esmiş,
o serin ve gri havanın etkisiyle düzeni değişmişti arkadaşımın. Rüzgar ne kadar şiddetliysede o hiç savrulmamış, bir kaç yaprak düşüvermişti yaşam ağacından sadece.


Hayata her zaman tutunmasını bildiği için, zerafeti ve nezaketi ve bilgi dağarcığıyla, aldığı eğitim ve lisanlarıyla kariyerinin en üst noktasına çıktı.


Hiç kolay değil hayat. Hele ki bazı zamanlarda hiç de değil.
İster istemez bu stres birikimleriyle :(
hastalıkları oluştu :((( O Hiç yılmadı. Hiç korkmadı. Hiç savaşmaktan vazgeçmedi.


Gururla takip ediyorum-z ki , Hala başarılarına imzasını atıyor ve bizlere de destek ve örnek olmaktan hiç imtina etmiyor.

Şimdi bu çok özel maili sizinle paylaşmak, hem ÇOK SEVGİLİ RAHMETLİ :( TÜRKAN SAYLAN HANIMEFENDİ HOCAMIZI, HEMDE ONUN VASİYETİ ÜZERİNE , ATA' MIZI BİR KERE DAHA YAD ETMEK İSTİYORUM.
Benimde bir çok yazımda geçmişte heppp üzerinde durduğum bu konulara bir kez daha DİKKAT ÇEKMİŞ OLuyorum. Yazımda özellikle siyah bölümde belirtmiştim, hala arkasında duruyorum sözlerimin. Lütfen TÜRK KADININI YÜCELTELİM. ÇOK ÖZEL DUYGULARLA VE DÜŞÜNEREK BİLGİLENEREK ÇOCUK YETİŞTİRELİM. TÜM MİLLİ DUYGULARIMIZA VE ÖZELLİKLE ANANEVİ GELENEKLERİMİZE ISRARLA SAHİP ÇIKALIM- DESTEK OLALIM.
EL EMEKLERİMİZ- YEMEKLERİMİZ- TÜRKİYELİ İNSAN ! ÇERÇEVESİNDEKİ KÜLTÜRÜMÜZE SAHİP ÇIKALIM. DÜNYANIN EN EŞSİZ İNSANI ATATÜRK'ÜMÜZÜN TÜM DEVRİMLERİNİ VE İLKELERİNE SAHİP ÇIKALIM. LAİK ,ÇAĞDAŞ, AYDIN KADINLAR OLARAK GÖĞSÜMÜZDE İMAN ,ELİMİZDE BAYRAĞIMIZLA GEREKEN HER TOPLULUKTA İLK BAŞI ÇEKELİM.

VE DAİMA HEP BERABER SÖYLEYELİM :
ÇIKTIK AÇIK ALINLA........
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE....

SÖYLEYECEK MUTLAKA BİR KAÇ SÖZÜNÜZ VARDIR ,HER TÜRLÜ YORUMUNUZU BEKLİYORUM.
Sevgi ve Saygılarımla
bir dut masalı.



ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM GÜZİNciğim.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Yıl 1996.
Oğlum 4 aylıktı.
Sanırım bir sürü sebep arka arkaya gelince saçlarımın yarısı döküldü.
Ama buna bir çare bulmak lazımdı.
Kayınvalidem “Türkan Saylan Kandilli Kız Lisesi’nden sınıf arkadaşım, bu işi ancak o anlar” demişti.
Randevu aldık. Lepra Hastanesine gittik.
Pencerelerinde kenarları oyalı yemenilerden perdeler vardı.
Birkaç tahlil yaptık, karaciğere baktık, hepsi temiz çıktı.
Bana “ Hiç üzülme hepsi geçecek” dedi.
“Sen yeter ki hazır olduğunda tekrar çalışmaya başla.
Üniversite mezunu hanımların evde oturup çocuk bakması olmaz.
Sana ihtiyacı olan çok insan var
. Ben annenle konuşurum “ dedi.

Dün yine kayınvalidem ile konuştum.
Çok çok üzgündü.
Tek vasiyeti vardı “ dedi.
Bayramlarda birbirinizi mutlaka arayın, 23 Nisan, 19 Mayıs, 29 Ekim.
Mutlaka hatırlatın, Bayramımız Kutlu Olsun deyin, çocuklarınıza da öğretin,
Cumhuriyetimizin buna çok ihtiyacı var.
Sahip çıkalım, ihmal etmeyelim, heyecanımızı, coşkumuzu ilk günkü gibi paylaşalım,…

Bir de Türkçeyi düzgün konuşalım. Mutlaka gençlerin yanlış söyledikleri kelimeleri, ifadeleri hemen düzeltelim.
Asla eleştirmeyelim, kızmayalım. Doğrusu budur diyelim.
Kendi konuşmamız ile onlara örnek olalım.
Türkçemize sahip çıkalım ”

Tüm Arkadaşlarımın
19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramını Kutluyorum.
Yüce Önder Atatürk ‘ün doğum günü olarak artık ayrı bir manası da var.
Hepimize Kutlu Olsun….

Sevgilerimle
Güzin E. T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder