5 Nisan 2010 Pazartesi

Créme Oléli Kurabiye




Yeşilkivi 'den denediğim harika kurabiyelerden biri, ufak tefek bazı değişiklikler yaptım.
Malzemeler :
1 paket Dr. Oetker Kakolu Créme olé (kakaolu-fındıklı kullandım)
aldığı kadar un
150 gr. margarin
3/4 su bardağı tozşeker
1 paket bitter çikolata(40 gr. kullandım)
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
Üzerine;
1 kahve fincanı damla çikolata
1 kahve fincanı file fındık
Yapılışı :
Margarin eritilip soğutulur. Yoğurma kabına eritilip soğutulmuş margarin, yumurtalar, toz şeker, portakal kabuğu rendesi, kabartma tozu ve vanilya, alınıp karıştırılır. Créme Olé de eklenip iyice karıştırılır. Aldığı kadar un eklenip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğrulur. Son olarak bitter çikolata bıçakla kıyılarak hamura karıştırılır. Hamurdan küçük parçalar kopartılıp yuvarlanır. Bir kasede file fındık ve damla çikolata karıştırılır. Elde yuvarlanan kurabiyeler çikolata-fındık karışımına batırılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla dizilir. (Şekil verirken hamur ele yapışırsa eller hafifçe yağlanabilir.) Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirilir. Tepsiden çıkarılıp tel ızgara üzerine alınarak soğutulur.
Not : Hamurun bir kısmına fındık ve damla çikolata ekleyip rulo yaptım ve bıçakla 2 cm uzunluğunda keserek şekil verdim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder