7 Nisan 2010 Çarşamba

DÜĞME TATLISI


Epeydir bakıyorum yemeklerden tuzlulardan gidiyoruz dedim buna bir tatlıyla ara verelim:) Yine ağzınıza ve sofranıza layık bir tarif.. Bu tatlıyı velilerimden birisi getirmişti ve tarifini ondan almıştım. İlk gördüğümde hemen denemeliyim demiştim. Çünkü hem çok şık hem de nefis görünüyordu. Eeeee birde oruç olunca o gün iftarı iple çekmiştim bir an önce velimin getirdiği tatlıları mideme göndermek için:)) İftarda kaç tane yedin Sema derseniz bende sayıyla ifade edemeyeceğim kadar çok derim galiba:)) O gün iftarda sırf bu tatlı yüzünden mideme kramplar girdi.
Eşim :"yeter yeme dokunacak" dedikçe ben yedim ve biraz midem ağrıdı.
Şekeri, çukulatayı çok yiyen küçük çocuklar gibi kendimi frenleyemedim:)) Çünkü tatlı gerçekten çok şık ve çok hafif. Yedikçe yiyesi geliyor insanın. Şıklığı ve hafifliğiyle sofralarınıza güzel bir seçenek olacağına inanıyorum.
Şimdiden afiyet olsun.


MALZEMELER
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı sıvıyağ
1 Paket erimiş margarin
1 Paket kabartma tozu
Aldığınca un

ŞERBETİ İÇİN:
4 Su bardağı su
3 Su bardağı şeker


ÜZERİ İÇİN:

Kakolu ya da istenilen başka bir puding

YAPILIŞI:

Önce şerbetimizi hazırlayalım. Su ve şekeri bir kaba alıp kaynatalım içine 3-5 damla limon suyu ekleyip kaynatalım. Soğumaya bırakalım.
Hamuru için tüm malzemelerimizi bir kaba alıyoruz ve iyice yoğuruyoruz. Hamurumuzu merdane yardımıyla yarım santim kadar açıp çay bardağı ağzıyla yuvarlaklar çıkartıyoruz. Çıkarttığımız yuvarlaklarında ortasına kola kapağı yada başka küçük bir kapakla bastırıyoruz. Altı delinmeyecek şekilde sadece çukurlaştırıyoruz. Daha sonra fırına veriyoruz 180 derecede üzeri kızarana dek pişiriyoruz.
Pişen tatlımızın üzerine soğuk şerbetimizi döküyoruz. Tatlımız içini çektikten sonrada hazırladığımız pudingi tatlımızın oratsına çukurların içine dolduruyoruz. Üzerini de süsledik mi tatlımız servise hazır afiyet olsun;)




Not:Benim gibi fazla yiyip karnınıza ağrıtmayın;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder