5 Nisan 2010 Pazartesi

Elma Şekeri

Elma Şekeri

Dün elma şekeri yapmak için eczane eczane glikoz aradım ve nihayet sonunda buldum.. İlk kez denediğim elma şekerininin yarısını starking elma yarısını ise amasya elmasıyla yaptım ..sonuç amasya elmasından daha çok memnun kaldım.Elma şekeri çok iyi sonuç vermedi aslında.
Gerçi çocuklar bayıldılar.....Dışarıda satılanlarda dış tarafı daha sert olur ,benim elma şekerinde o sertliği çok fazla yakalayamadım.
Aslında ısırırken çok rahat oldu ama ,biraz yapış yapışık bir durumu da vardı :)

Elma Şekeri

Bu ilk denemem,daha iyi sonuç elde eden varsa lütfen püf noktalarını yazsın..hazırlamak çok keyifli çünkü...

Yaptığım elma şekerini Pastakolik Etkinliği "Çubuklu Lolipop Tatlılar " etkinliğine yolluyorum.Sevgili Fidan'a kolay gelsin diyorum..

Malzemeler
- yarım kilo amasya elması
- yarım kilo tozşeker
- 100 gr. glikoz
- 100 gr. su
- loğusa şekeri ya da kırmızı gıda boyası

Hazırlanışı:
1- Toz şekeri,su ve glikozu kaynatın.Kıvamına geldiğini anlamak için,bir çatalı şuruba ,sonra soğuk suya batıralım.
2- Eğer şurup,çatalda donmuşsa ve bir fiske vurunca kırılıyorsa,şurubun kıvamı tamam demektir.
3- İçine loğusa şekerini ilave edin.Yıkayıp kuruladığınız elmalara çubukları batırın.Daha sonra şuruba batırın.
4- Fazlasını biraz süzdürüp yağlı kağıt üzerine koyup donmasını bekleyin.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder