8 Nisan 2010 Perşembe

EN TATLI HEDİYELER-TAVŞAN SEPETİNDE ÇİKOLATA


Logosu harika, konusu harika, ev sahibi muhteşem olan etkinlik "EN TATLI HEDİYELER" için ne yapabilirim diye uzun uzun düşündüm arkadaşlar. Aklıma gelen bir kaç şeyi de başka arkadaşlarım yapınca, kurabiye evi yaptığım güne kadar etkinlik için hiçbir şey bulamadım ve bayram için arkadaşlarımla yaptığımız çikolataları etkinlik tarifi olarak sunmaya karar verdim. Ancak son anda aklıma nerede gördüğümü bilemediğim kurabiyelerden yapılmış tavşan sepeti içinde çikolataları sunmak geldi. Kurabiye evin parçaları fırında pişerken tavşanların hamurunu yoğurdum, kalıplarla kestim. Daha sonra pişirdim ve süsledim. Ertesi sabah içini çikolatalarla doldurup resimlerini çektim. Sonradan baktığımda resimleri çekim açımın çok doğru olmadığını farkettim ama yoğunluk yüzünden tekrar resim çekemedim. Bayramda çikolatalarımı bu sepet içinde ikram ettim, çok beğenildi ve çok değişik bulundu. Bu şekilde hazırlanıp, uygun tül veya organzelerle sarılan tavşan sepetlerinin hediye olarak da götürülebileceğini düşünüyorum, siz ne dersiniz?Bu arada kendiside etkinliğin adı gibi tatlı arkadaşın Burçin'e kolaylıklar diliyor, böyle güzel bir etkinlik ortaya çıkardığı için ona ve Sevgili Ayşe'ye sevgilerimi gönderiyorum.

Şimdi gelelim tarifimize;
Malzemeler;
*250 gr margarin veya tereyağı,
*3 orta boy yumurta,
*1,5 su bardağı toz şeker,
*2 çay kaşığı tarçın,
*1 çay kaşığı zencefil,
*1 çay kaşığı kakule,
*1 paket patates nişastası,
*3,5 - 4 su bardağı un.
*yeteri kadar beyaz ve sarı şeker hamuru,
*taş şeklinde ufak çikolata taneleri.
Hazırlanışı;
1.Tüm kurabiye malzemesi iyice yoğurulduktan sonra yarım saat kadar dolapta dinlendirilir.
2.Dolaptan çıkarıldıktan sonra az bir miktarı ayrıldıktan sonra, geri kalan kısım unlu zeminde merdane ile açılır ve tavşan kurabiye kalıbı ile kurabiyeler çıkarılır. İsterseniz siz koyun, at, kaz veya benzeri kalıplarla yapabilirsiniz.
3.Kurabiyeler önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında pişirilir ve soğutulur.
4.beyaz şeker hamuru açılarak, aynı kalıpla kesilir ve üstlerine bal sürülmüş olan kurabiyelere yapıştırılır.
5. Bu arada ayırdığınız kurabiye hamurunu tekrar unlu zeminde açıp, yuvarlak bir çember kalıpla sepetin alt tabanını oluşturmak üzere parça çıkarın. Normal bir yemek tabağı büyüklüğünde olabilir. Bu parçayı da pişirin ve soğutun.
6.Hazırlayacağınız çok az bir royal icing ile ( Ben kurabiye evden arta kalan icingi kullandım) tavşanları, yuvarlak pişiridiğiniz alt taban olacak kurabiyenin kenarlarına yapıştırın. Taş şeklindeki çikolatalarıda en dış kısıma royal icing yardımı ile yapıştirin ki bahçe süsü olsun. Bu şekilde bir gece icing kuruyuncaya kadar bekletin.
7. İçine ben beyaz tül parçası yerleştirdim ve onun üstüne çikolataları dizdim. Siz başka bir malzeme ile altını süsleyebilirsiniz.
Kurabiye sepetinin içi doldurulmamış hali.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder