7 Nisan 2010 Çarşamba

ETİMEKLİ İRMİK TATLISI



Geçenlerde bir tatlı krizine girdim anlatamam size. Hoş kendime de anlatamadım ya:)) Hani böyle canınız bir şey ister de ama o şeyin ne olduğunu sizde ifade edemezsiniz. Tarifi olmayan birşeydir bu. Sorarsınız kendinize şunu mu istiyorum yok, bunu mu istiyorum yok. Eeee o zaman ben ne istiyorum diye aranır , düşünür durursunuz. İşte böyle bir günde muhallebili etimek tatlısı ortaya çıktı ve beni hem tatlı krizinden hem de ne istediğini bilmeme krizinden kurtardı:))
Aslında yıllardır bilinen , yapılan ama bana göre tavan arasına terk edilmiş bir tarifti bu:))) Unutmuş gitmiştim. Sonra bir gün hayatıma yeniden giriverdi:) Birgün okulda dersteyken şimşekler çaktı beynimde ve bir saatlik boşluğum vardı koşturarak geldim eve. Hemen yaptım tatlıyı ve koştum okula. Bilmiyorum sizinde böyle zaman zaman yaşadığınız şeyler oluyor mu? Oluyorsa beni anlıyorsunuzdur:)) Şimdiyse benim için kurtarıcı bir tarif;) Kriz zamanlarında can kurtarıyor;)


MALZEMELER:
1 Paket etimek
1 Yemek kaşığı tereyagi ya da margarin2.
10 Yemek kasiğı irmik
10 Yemek kasiğı seker
1 Paket vanilya
5 Su bardağı süt

ÜZERİ İÇİN:
Bir kase hindistan cevizi

ŞURUBU İÇİN:
2 Su bardağı seker
2,5 Su bardağı su

YAPILIŞI:
Önce şerbetmizi kaynatalım. Ardından etimekleri bir borcama dizelim ve şerbetin ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz etimeklerin üzerine dökelim. Etimekler yumuşarken biz muhallebisini hazırlayalım. Bunun için bir tencereye sütümüzü, irmiğimizi, vanilyayı, şekeri koyup pişirelim. Muhallebi kıvamına geldikten sonra yağını ekleyip karıştıralım. Muhallebimizi etimeklerimizin üzerine döküp üzerini hindistan ceviziyle süsleyelim. 1-2 Saat buz dolabında dinlendirdikten sonra servis edebiliriz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder