7 Nisan 2010 Çarşamba

FINDIK KROKAN












Sevgili Zuhal Yalçın o kadar güzel tarifler veriyor ki, bu blogu açma hevesine onun yüzünden kapıldım. Blog açma ve düzenleme konusunda çok beceriksizim. Bu yüzden blogum çok eksiklerle dolu, bu ara işimin yoğunluğu ve ramazan ayının verdiği koşuşturma sebebi ile teknik destek de alamadım. Ama en kısa zamanda blogumu istediğim gibi düzenleyeceğim.Umarım kusuruma bakmazsınız.
Yukarıda gördüğünüz Zuhal Yalçın'ın blogundan ( http://zuhalyalcin.blogspot.com ) alınma bir tarif. Tabiiki; görür görmez denedim, harika oldular. Resimdekiler ilk denemelerim. Daha sonrasında defalarca yaptım. Sunduğum herkes tarafından çok beğenildi. Asıl tarif tabiiki Zuhal Yalçın'a ait. Ama ben aşağıda tekrar vereyim istedim.
1 su bardağı fındık,
1/2 su bardağı şeker
1 çay kaşığı margarin
Tüm malzemeyi bir tava yada tencereye alıp, şekerler eriyerek karamelize oluncaya kadar karıştırıyoruz. Şeker karamel rengini aldıktan sonra tezgaha yaydığımız yağlı kağıdın üstüne fındıklar üstüste gelmeyecek şekilde yayıyoruz. Soğuduktan sonra yağlı kağıt üzerinden kolaylıkla kaldırıp bir kerede yenebilecek büyüklükte parçalara bölüp, servis tabağına alıyoruz.
Ben fındık krokanı çayın yanında ikram ettim. Birbirlerine yakıştılar. Sizler bu şekilde veya ikramlık şeker olarak yada pastalarda da kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.
Hayatımıza güzel bir tat daha kattığı için Zuhal Yalçın'a da çok teşekkürler. Var olasın emi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder