8 Nisan 2010 Perşembe

FRAMBUAZ SOSLU PARFE

Parfe
Sıcak günlerde hem hafif hemde serinletici tatlılar tercih ediyoruz değil mi? Ben öncelikle dondurma tercih ediyorum. Dondurma olmazsa da dondurmaya yakın kıvam ve tad veren parfeler veya sütle yapılan diğer tatlıları tercih ediyorum. Tabii bu türlerin kalorileri de oldukça fazla. Ama bir kere tatlı yemeyi göze aldıktan sonra kim hesaplar kaloriyi?
Tarifini vereceğim parfenin malzemelerinde üç adet yumurta akı da vardı. Tarif defterimin en eski tariflerinden biri olan parfeyi eskiden hep orjinaline sadık kalarak ve yumurta akları ile yapardım. Ancak son dönemlerde çiğ yumurta kullanmaktan çekiniyorum ve bu parfede de kullanmadım. Arzu ederseniz sizler ekleyebilirsiniz.
Malzemeler,
*2 poşet sade krem şanti.
*1 su bardağı soğuk süt,
*1 paket kakaolu Eti Pötibör bisküvi,
*3 paket tadelle,
*yarım su bardağı iri ufalanmış ceviz içi,
*Üstü için 4-5 çorba kaşığı frambuaz sosu veya dilediğiniz sos.
Hazırlanışı,
1.Süt ile kremşantileri katılaşıncaya kadar çırpın.
2.Bisküvileri bir tabağın içine iri iri ufalayın.( Krem şantinin içine ufalamayın, toz haline gelen kırıntılarda krem şantiye karışır ve parfe renk değiştirir.)
3.tadelleleri çok ufak olmayacak şekilde doğrayın.
4. Cevizleri uafalayın.
5.Tüm malzemeyi karıştırın. Yanlız karıştırırken bisküvilerin ezilmemesine dikkat edin.
6.Malzemeyi önceden streçle kapladığınız minik bir kümbet pasta kalıbına boşaltın ve yerleşmesi için hafif hafif bastırın.
7.Üstünü de streçledikten sonra buzlukta en az 6 saat kadar dondurun.
8.Servise yakın dolaptan çıkarıp, servis tabağına ters çevirerek alın ve üstüne frambuaz sos dökerek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder