8 Nisan 2010 Perşembe

GALETA UNLU MUSKA BÖREK



İşte size süper bir börek tarifi daha. Tarifi tarif defterinden almıştım. Baktım biraz değişik bir tarife benziyor hemen dedim deneyeyim. Denedim de çok güzel oldu ve ben tadını kendi yaptığım top böreklere benzettim. Peynirlisini ve kıymalısını da denedim. Hangisi daha iyiydi derseniz sanki kıymalı daha leziz oldu. Tabi damak tadıdır değişebilir. Ama bence denemelisiniz. Yine bu böreği de önceden sarıp buzluğa atabilir ya da bir gün önceden sarıp dolapta dinlendirebilirsiniz. Balon balıkları gibi müthiş kabarıyorlar ve öylece kalıyorlar. Ben tarifi vereyim sizde hemen vakit kaybetmeden deneyin;)

MALZEMELER:
1 Kg yufka
1 Su bardağı süt
Bir pakete yakın margarin
3-4 Yumurta
Yarım su bardağı zeytinyağ
Bir tatlı kaşığı tuz
Bir kase galeta unu

En başta margarini eritiyoruz. Diğer taraftan tüm malzemeleri karıştırıyoruz ve erittiğimiz margarinide karışıma ekliyoruz. Karışımımız hazırda beklesin. İç malzeme olarak neyi tercih edersiniz (kıyma , patates, peynir..)onu hazırlıyoruz. Yufkalarımızdan bir tanesini düz bir zemine seriyoruz. Üzerine karışımımızı sürüyoruz. Üzerine ikinci yufkayı da serip aynı şekilde karışımımızı yine sürüyoruz. Yani iki yufka üst üste olcak. Yufkalar bu şekildeyken iki parmak kalınlığında şeritler kesip içimizi koyup muska biçiminde sarıyoruz. Eğer isterseniz daha kalında yapabilirsiniz.Ama epey büyük oluyor iki parmak ideal gibi geldi bana ama tercih sizin tabi. Diğer yufkalarımızı da aynı şekilde yapıyoruz. En sonunda kalan karışımımıza muska böreklerimizi bandırıp galeta ununa batırıyoruz. 180 derecede pişiriyoruz.Ben bir yapışımda üzerine galeta unu yetmeyince susam serpmiştim. Ama tatları farklı oldu. Yani farklı iki börek elde etmek isterseniz birazını galeta unlu birazını susamlı yapabilirsiniz. Birde şimdi havalar sıcak margarin ağır gelir derseniz ki ben dedim yağı margarinle sıvıyağı karıştırarak yaptım. Ağırlığı margarine vermedim yani kış olunca da margarinini çok yaparız artık;) Şimdiden afiyet olsun.



Bu da susamlı halimiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder