8 Nisan 2010 Perşembe

GÜL KURABİYESİ

Bu kurabiyeleri yaptığım hamur normalde elmalı kurabiye hamuru.Acaba dedim gül kurabiyesi denesem bu hamurla nasıl olur dedim ve denedim güzel oldular kızımın doğum gününde de yaptım hemen.

MALZEMELER:
  • Yarım paket yumuşak margarin
  • 1 Çay bardağı sıvı yağ
  • 1 Çay bardağı yogurt
  • 1 Su bardağı pudra şekeri
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya
  • 4 Su bardağı un
Önce yağ ve şekeri karıştırıyoruz yağı iyice ufalıyoruz ve diğer malzemeleride ekleyip yoğuruyoruz.Ben kurabiyeler renkli olsun istedim gıda boyasıda kullanmak istamedim.Oyüzden hamuru ikiye bölüp biraz kakao ekledim.Mahlepli kurabiyenin de hamurundan bir parça almıştım ona da biraz da salça ekledim oldu bana üç renkli gül kurabiye:))Yapılışı zor gibi ama değil çok eğlenceli.Önce hamurumuzu merdaneyle inceltiyoruz.Bir bardak yardımıyla daireler çıkartıyoruz.

Daha sonra çıkartığımız bu daireleri bir ucu birbine değecek şekilde üst üste koyuyoruz.Ben dört tane koydum daha çokta yapabilirsiniz.

Dairelerimizi rulo yaparak katlıyoruz.
Ve en sonunda da ortadan ikiye bölüyoruz.Ters çevirdiğimiz de gülerimiz pişmeye hazır hale geliyor.180 derecede pişiriyoruz.Sıcakken üstüne pudra şekeri ya da dekor şekeri serpiyoruz.Asıl birde gül tatlısı var bir ara onunda tarifini eklemeyi düşünüyotum harika bir tatlı oluyor;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder