8 Nisan 2010 Perşembe

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN ENFES PORTAKALLI TATLI



Canınızın tatlı çektiği zamanlarda kolayca hazırlayabileceğiniz ve her seferinde biraz daha çok yemek isteyeceğiniz bir tatlı:) Ben yaptığım ilk gün şekerini fazla kaçırdım galiba diye düşündüm. Ama iki gün sonra tadı süper oldu. Şarap gibi durdukça güzelleşti:))

MALZEMELER:
12 Yaprak baklava yufkası(Büyük dikdörtgen borcama göre)
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı şeker
1 Paket vanilya
3 Yumurta
1 Portakal

ŞURUBU:

3 Su bardağı şeker
2,5 Su bardağı su
1 Portakalın suyu ve kabuğunun beyazı(rendelenecek)
3-5 limon suyu

YAPILIŞI:

Yumurtaları şekerle çırpalım. Ardından yağ, yoğurt, vanilyayı ekleyip karıştıralım. Diğer yandan tepsimize
yufkalarımızı birer birer büzerek dizelim. Yelpaze yapar gibi bükücez.. Sonrada karıştırdığımız karışımı yufkaların üzerine gezdirelim. Önceden ısınmış fırında 180 derecede kızarana dek pişirelim. Tatlımız soğurken şerbetimizi hazırlayalım. Şekerimizi, suyumuzu karıştıralım. Kaynamaya başlayınca limon damlamızı, bir portakal suyunu ve rendelediğimiz beyaz yerlerinide ekleyip kıvamı oluncaya kadar karıştıralım. Hazır olan şerbetimizi ilk sıcaklığı çıkınca tatlımıza dökelim. Bu tatlı durdukça lezzetlenenlerden:)) Yaptıktan bir kaç gün sonra daha güzel oluyor ve bayatlayıp şekerlemiyor. Şimdiden afiyet olsun...




NOT:
Ben büyük diktörtgen borcama yaptım. Siz daha küçük bir kalıba aynı ölçüyle daha az yufkayla yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder