7 Nisan 2010 Çarşamba

HOSTES MEMESİ / KIZ GÖĞSÜ:)


Tarifin ismini okuyunca eminim ya gülmüşsünüzdür ya da 'aaa bu da ne Sema ne kadar ayıp, ilginç, garip..' diye söylenmişsinizdir:)) Tarifi bilen arkadaşlarım yadırgamamışlardır ama bilmeyen arkadaşlarım beni ayıplamasınlar:)) Çünkü bu tarifin adını ben koymadım ve niye böyle bir ad konulmuş bilmiyorum. Ama büyük bir olasılık şeklinden adını almış olmalı ki bu şekilde bu ismi hakkediyor doğrusu:) Neyse ben daha fazla yorum yapmayayım en iyisi yapınca kararı siz verin;)
Bu tatlıyı küçükken annemin komşusu çok yapardı ve çocuk olduğumuzdan mıdır bilemem çok hoşumuza giderdi. Geçenlerde günüme değişik ne yapsam diye düşünürken aklıma geldi. Günümde de tahmin edersiniz ki baya bir espiri konusu oldu:)) Siz de arkadaşlarınıza süpriz niyetine , şaka niyetine bu tatlıyı yapabilirsiniz. Çocuklarımız içinde aslında besleyici bir tatlı özellikle de taze portakal suyuyla yapılırsa. Tabi isterseniz hazır meyve sularıylada yapılabilir. Şimdiden afiyet olsun..

MALZEMELER:
1 Su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 Su bardağı irmik
3 Su bardağı şeker
1 Portakal kabuğu rendesi
4 Su bardağı su

ÜZERİ İÇİN:
1 Küçük kase tane fındık
Tarçın

YAPILIŞI:

Tüm malzemeleri bir tencereye alalım ve muhallebi pişirir gibi pişirelim. Piştikten sonra içini sudan geçirdiğimiz (kolay çıkması için) Türk kahvesi fincanlarının içine koyalım. Buz dolabında 1-2 saat soğutalım. Soğuyan fincanlarımızı servis tabağımıza ters çevirelim (kolayca çıkıyor). Üzerine tarçın serpip fındık yerleştirelim. Soğukken servis edelim. Afiyet olsun;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder