6 Nisan 2010 Salı

İçli Tava (Hamsili Pilav)

Babacığım içli tavayı çok sevdiğinden,mutlaka her yıl yapılır evimizde.Annecikle benim aklıma hiç gelmez oysa..İnsan sevmediği bir yiyeceği neden aklında tutsun ki ama..))
İçli tavanın müşterisi çoktur..Bizde yapıldığında,sanki hastaları kokusunu alıp,o gün aniden kapıda belirirler..Tıpkı geçen Çarşamba olduğu gibi..Olsun;anneciğe yeter ki yeniden yap denilsin..Kadın her zaman hazır vaziyette maşallah..Bugün yine büyük bir borcam yapıldı..Bu sefer bende kendisine evde olduğumdan yardım ettim..Ve hatta bakalım bugün kim gelecek dedim..Tam içli tavayı fırından çıkartırken kapı çalındı..Karşıdan 4 akrabamız geldi..Sonuç, içli tava fırına bir girdi, pir çıktı..))
Yanında yine bir tencere elma kompostosu kaynatılmıştı tabii ki..İyi haftalar diliyorum siz değerli arkadaşlarıma,dostlarıma..!
İçli Tava
Pilavı için gerekli malzemeler
Pirinç
Soğan
Domates
Tuz,Karabiber
Zeytinyağ,tereyağ
Dolmalık fıstık
Kuşüzümü,Normal üzüm kurusu
Su

Bu malzemelerle pilav pişirilip soğutulur.
İçli Tava
Hamsiler temizlenip kılçıkları çıkartılır.

Borcama fotoğraflarda görüldüğü gibi dizilir.

Üzerine pilav boşaltılır.

Tepesi yine hamsilerle kapatılır.

Hamsilerin üzerine zeytinyağ gezdirilip fırına verilir.

Hamsiler kızarınca fırından alınıp,elma kompostosu ile servis edilir.
İçli Tava
Hamsi zamanı içli tava evimizin olmazsa olmazlarındandır..
İçli Tava

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder