5 Nisan 2010 Pazartesi

İNCİR REÇELİ (SİYAH) - 2

Arkadaşlar yorum yazamıyorum diyen maillerinizi okudum, teşekkür ederim.
önemi yok ,lütfen üzerinde durmayın..Amaç PAYLAŞMAK zaten...

Blogger bir sorun yaşatıyor olmalı bizlere, mutlaka geçecektir, bende mazaretimden dolayı sizlere ziyaretlerimi yapamıyorum.....









SİYAH İNCİR REÇELİ ( valide sultan usulü)

750 gr koyu renk incir (göklop) açık renkli incir (sarılop)
700 gr şeker
4 adet karanfil tanesi
2 yemek kaşığı su

1 iri ıtır yaprağı

-dikkatle yıkanan incirler,pişeceği tencereye konur, üzerine şekeri eklenip 1 gece bekletilir.
-sabah nemlenen incirler 2 yk su eklenerek, çok kısık ateşte sulanıp kaynamaya bırakılır,
-kaynama noktasında incir çekirdekleri yüzeye çıkacaktır,çıkan çekirdekleri kevgirle toplayınız (daha berrak bir görüntü olur )
-sonra yarım limon suyu sıkın
kaynamaya başladıktan 25-30 dk sonra kapatıp, kavanoza alınız.

NOT:
-hızlı ateş şekeri sıkıştırıp yanmasına neden olur,2 yemek kaşığı su yeterlidir !!!
-birde piyasada incecik toz şekerleri ile reçel yapın.
-kalın şekerler erirken yanabilir-sertleşebilir !!!
ben yıllardır böyle yaparım,sorun yaşamıyorum,rahat olun.


İncir sevmeyen yok gibidir mutlaka. Karası ,beyazı , kavak inciri,baba inciri ve her şekli çeşidiyle bizlerinde çok sevdiği, hatta düşkün olduğu meyvelerdendir.
Valide sultanım hatırlarım da çocukluk yıllarımızdan beri taze incir reçelini, diğer reçelleri gibi harkulade yapar..Hele balık sofralarımızın tatlı olarak vazgeçilmezidir desem hiç de yanlış olmaz..Bende O'nun tarifiyle doğal olarak ( kireçlemeden ! ) hazırlayıp, sizlerle paylaşmak istedim.

Valdehanım mutlaka reçellere rahmetli anneannem gibi ıtır koyar.( bende)

Assos tatilimizin son günü ellerimle topladığım bu misss gibi tazecik incirleri hiç bekletmeden hemen o akşam şekerle buluşturup iftar soframıza yetiştirdim bile ..
Şimdi sizler tarafınızdan ÇOKK istekle beklenen tarifi paylaşıyor,incir henüz varken denemenizi tavsiye ediyorum..
AFİYETLER OLSUN, KOLAY GELSİN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder