8 Nisan 2010 Perşembe

ISLAK KEK

ıslak kek 041
İki kek tarifi üst üste geldi ama daha önceden de yazdığım gibi bu aralar pek değişik şeyler denemiyorum. Sadece çocukların istekleri çerçevesinde kısıtlı şeyler yapıyorum. Tabii bu da genellikle kek çeşidi yada muhallebili bisküvi şeklinde kendini gösteriyor. Islak kek ciddi anlamda yaptığım ilk kek denemesidir. Yanılmıyorsam ilk olarak 1985 yılında ablamdan öğrenerek yapmıştım. Üniversite sınavlarına hazırlanıyordum ve evde devamlı atıştırmalık arıyordum. İşte o dönemlerde bu keki yapmaya başladım ve o gün bu gündür en sık yaptığım keklerden biridir. Özellikle büyük oğlum çok sever ve yapmam için devamlı beni sıkıştırır. Gerçi herkes tarafından da bilinir ama madem en sık yaptığımız çeşit, sayfamızda da yerini alsın diye düşündürm.
ıslak kek 040
Malzemeler;
*250 gr eritilmiş tereyağı
*2 su bardağı şeker,
*1 su bardağı süt,( oda sıcaklığında )
*100 gr yani bir paket kakao ( isterseniz azaltabilirsiniz.Örn; 3 çorba kaşığı )
*4 adet oda sıcaklığında yumurta,
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*2,5 su bardağı un.
Hazırlanışı;
1.Erimiş tereyağı, şeker, süt ve kakaoyu sırasıyla ekleyip, mikserle çırpalım.Malzemeler iyice karıştıktan sonra bir su bardağı kadarını ayırarak, oda sıcaklığında muhafaza edelim.
2.Yumurtaları ayrı bir kapta iyice köpürüp kabarıncaya kadar, mikserle çırpalım.
3.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı beraberce eleyin.
4.Yumurtalar, unlu karışım ve kakaolu karışımı birbirine karıştırın ve spatula ile iyice karışmalarını sağlatın.
5.24 cm'lik kelepçeli bir kek kalıbının altını yağlı kağıt ile kaplayın.( Veya kare borcam da olabilir)Kek hamurunu kalıba boşaltın ve kalıbı sallayarak düzgünce yayılmasını sağlayın.
6.Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında, batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
7.Pişen kekinizi fırından çıkarın ve henüz sıcakken ayırdığınız 1 bardak kakaolu karışımı kaşık kaşık ve her yere eşit gelecek şekilde dökün. İsterseniz kekin üzerine kürdan batırıp, sosun içeri emilimini kolaylaştırabilir, istersenizde (özellikle borcama daha uygun )keki dilimledikten sonra sosu dökebilir, soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.
8.Ben üstüne çikolata rendeledim ama, fotoğrafı güneş batmadan çekeyim diye, kek soğumadan rendelediğim için, çikolata eridi ve böyle bir görüntü oldu.
Denemek isteyenlere afiyet olsun.

ıslak kek 044

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder