6 Nisan 2010 Salı

Johannisbeer-Vanilletorte / Vanilyalı Frenküzümlü Tart

Beni sık sık arayan Banu'cuğuma,Sonia'cığıma,Nuray'cığıma ve Derya'cığıma sonsuz teşekkürler..Ve tüm arkadaşlarıma çokkkkkkkkkkk teşekkürler..HARİKASINIZ!!

Dr'a gitmedim telefon açtım..Buz koy,merhem sür dedi..Şükret kırık olmamış..Sabaha çok ağrın olursa hemen dr.a git dedi..Üzerine 1-2 gün basmazsan çok iyi olur,dinlenmeyle geçer dedi..Son durum,ağrım çok yok..Ayağımı fzla hareket ettiremiyorum..Üzerine bsıncada çok ağrıyor..Sanırım zamanla geçecek..))
Teşekkürler..!!

Şekerfareyide yarın yazarım artık..))
5
Anne-Kız diyaloğu
Kız:İşten eve gelir
Kız:Selam nasılsınız??
Anne:Ne olsun bütün gün ağrılar
Kız:Böyle ne olacak,nereye kadar
Anne:Üzgün
Kız:Neden dr.a gitmiyorsun?Neden???
Anne:Ses yok
Anne:Hemen otur bir şeyler ye,çay halen kaynamakta
Kız:Biraz sonra şimdi değil
Kız:Blogum geri geldi
Anne:Aaaa çokkk sevindim..
Anne:Bak neler hazırladım
Kız:Biliyorsun akşamları sevmiyorum yemeyi.Blogumun geri gelişine gerçekten mi sevindin?
Anne:Sen bilirsin
Kız:Neler yaptın?
Anne:İyi ne olsun..başlar anlatmaya
Anne:Yarın çaya çağırdılar
Kız:Kim?
Anne:Binadan
Kız:Gidecek misin?
Anne:Bilmem ki
Kız:Git işte değişiklik olur
Anne:Bilmem
Kız:Neden bilmem
Anne:Birşeyler gerekebilir
Kız:Ne gibi?
Anne:Sen bilirsin
Kız:Neyi?
Kız:Anladım..Kek mi?
Anne:Fena olmaz
Kız:Tamam bakalım ne yaparım
Kız:Şuradan bir fincan çay alayım
Anne:Birşeyler yeseydin
Kız:Yok istemedim
Kız:Dondurucuya bakar
Anne:3 çekmecesini sakın çekme sonra düşüyor
Kız:Her çekmeceye 30 kg domates doldurursan yakında dolap çöker
Anne:Çekil ben bakarım
Kız:Balkondaki dondurucuya bakar ve bir kutu Frenküzümü bulur.
Kız:Tamam buldum ne yapacağımı
Anne:Sen bilirsin lezzetli olsun
Kız:Emredersiniz komutanım
3
Kız:2 yumurtayı çırpma kabına koyup,1 paket vanilya ve 100 gr şeker ekleyip çırpar.
Kız:Anne Ananas kaldı mı?Anne yok kalmadı.
Kız:Ok..Limonu rendeler çırpma kabına,100 gr tereyağ koyup tekrar çırpar.
Kız:Yarım paket pudingi döküp üzerinede 1/2 çay bardağı sütü döküp tekrar çırpar.
Kız:1/2 su brdağı un ekleyip,1 tatlı kaşığı kabartma tozunu,minicik tuzu ve 3 yemek kaşığı nişstayı ekleyip tekrar çırpar.
Anne:Tatdığı hamuru çok beğenir..Hımmmm lecker..
Kız:Yağladığı tart kalıbına hamuru döküp 20 dk pişirir.
Kız:Anne tartı sen kalıbındn çıkrtırmısın?
2
Kız:Blendıra 1/2 su bardağı f.üzümü koyup üzerine 2 çy bardağı su ekleyip 1-2-3 tamamdır der.
Kız:Anne f.üzümü marmelattan kaldı mı?
Anne:Onlarla sen ilgilenirsin..Benim mis gibi reçellerim dururken işim olmaz onlarla..
Kız:Kızgın
Kız:Böğürtleni bulur ve ikiside nasılsa çekirdekli deyip tartın üzerine yayar.
Kız:2 Tart jöleyi kaba döküp üzerine 4 çay bardağı karışımdan döküp 4 yemek kaşığı şeker koyup pişirir.
Kız:Anne nerdesin?
Anne:Bir şeymi istedin?
Kız:Tamam buldum
Kız:F.üzümlerini yıkayıp kurulayıp tartın üzerine yayar.
Anne:Acaba severler mi??
Kız:Bayılırlar merak etme
Kız:Jöleyide üzerine döker balkondaki masanın üzerine koyar.
Anne:Yardım ister misin?
Kız:Ben toparladım mutfağı
Anne:İyi geceler ben yatıyorum
Kız:İyi geceler
Kız:Dekor kağıdını bulup üzerine h.cevizi serpiştirir.
Anne:Sen halen yatmadın mı?Gecenin yarısı olmuş..
Kız:Şu kitaba bakıp yatıyorum
Anne:Sabah yine kalkamayacksın
Kız:Yattım bile
Sonuç:TART NEFİSMİŞ
6
Tartın tarifini buradan okuyabilirsiniz..
1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder