8 Nisan 2010 Perşembe

KAHVALTI GÜNÜ

Kahvaltı günü
Aile arasında düzenlediğimiz günümüzü bu sene kahavaltı şeklinde yapmaya karar verdik. İlk ben kahvaltı hazırladım ve bu gün bizde toplandık.Menü genel kahvaltı menüsüydü. Ancak sunumları fikir olması açısından şöyle bir fotoğrafladım.
1.Kahvaltılarda olmazsa olmazlardan biri peynir ve çeşitlemeleri.
kahvaltı 033
Üçgen dilimlenmiş Erzincan tulumu, Üçgen dilimlenmiş taze kaşar, Diyarbakır örgü peyniri ve Çeçil peynir.

2.Baharatlı peynir tabağı.kahvaltı 036
Sert peyaz peynir küp küp doğranır, üstlerine sızma zeytinyağı gezdirilir, bir kısmına pulbiber, bir kısmına kekik eklenerek servis yapılır.

3.Zeytin tabağı kahvaltı 027
Yeşil zeytin ve siyah zeytin taze kekik, zeytinyağı ve pulbiber ile karıştırılarak servis yapılır.

4.Reçel, bal, kaymak çeşitlemeleri.
kahvaltı 019
Çilek( Bu reçeli yaz başında kendim yaptım) ve kayısı reçeli, bal ve kaymak.

5.Mini tereyağı topları
kahvaltı 039
Mini dondurma veya kavun oyacağı kaşıklarınız varsa sert tereyağından mini toplar yaparak, buz eşliğinde servis yapabilirsiniz.

6.Süzme yoğurt
süzme yoğurt-sunum
Herkesin alışık olmadığı bir alternatif olmakla beraber, ben özel kahvaltılarda ikram etmeyi seviyorum. Bu gün krema sıkacağı ile kaselere sıktım ve üstlerine taze nane yaprakları koydum. İsterseniz nar taneleride serpebilirsiniz.

7.Haşlanmış yumurta tabağı veya yumurta salatası
Yumurta salatası
Yapılışı çok basit olmakla beraber tek olarak nasıl hazırlandığını daha sonra detaylı yazacağım.

8.Kızarmış elma patates eşliğinde kalp şeklinde sosisler.
sosis kalp1
Tarifini ayrıntılı olarak daha sonra vereceğim.

9.Kroq Mösyö-sandviç
Kraq mösyö-sandviç
Tarifini daha sonra ekleyeceğim.

10.Açma
Açma
Tarifini daha sonra ekleyeceğim.

11.Galeta ve Paris güzeli kurabiye
Galeta torbasıParis güzeli
Galeta hazır fırın ürünü olmakla beraber, kese içinde ikramı beğenildi. Fikir olması açısından yayınlıyorum. Kurabiyelerin tarifini ise daha sonra ekleyeceğim.

12.Hafız Mustafa Lokumları
Hafız Mustafa lokumları-delights
Hem sofraya renk katması açısından hemde kahvaltı sonrası masada keyif çayı veya kahvesi içmeyi sevenlere eşlik etmesi açısından lokum ikramını tercih ediyorum.Lokumlar kahveli, sade, çikolatalı ve fıstıklı rulo şeklindeydi. ve her zamanki gibi son derece tazeydi. Yolunuz Sirkeci taraflarına düşerse bu nostaljik lokumcuya muhakkak uğrayın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder