5 Nisan 2010 Pazartesi

KARADENİZ ESİNTİLERİ


saboşun sarmaları
tirit (tavuklu)
saboşun elde açma su böreği
zeytinyağlı portakallı kereviz
Kırçan (dikenucu) turşusu kavurması
fasulye turşusu kavurması
patates salatası
limonlu tavuk göğsü ( valide sultanın)
benim elmalı pekmez karamelli kek (TARİFİ BURADA)
hepsinin üzerine missss gibi kahvem



Yine ekim ayı postlarına dönecek olursak, izin yaptığım haftadan bir akraba ziyaretini seçmek istedim...
Saboşumuz küçük yengemin yeğeni. Karadenizli, eli ayağı fırtına gibi olan çok becerekli bir kadın. Geliyorum dediğiniz anda mutfağında mucizeler yaratacak kadar hamarat... (mevlütteki o kalem gibi sarmalarda ona aitti sağolsun )

Valide sultan ve yengemler, yeğenler derken 8 kişi misafir olduk saboşumuza. Öğlen yemeği + çay saati karışık oldu soframız.Ev sahibemiz madem Karadenizliydi ;
ben de yine sevdiğim bazı Karadeniz mutfağı siparişlerimi vermiştim.. Özellikle turşu kavurmalarımı !!
Karadeniz Mutfağını ve Ege Mutfağını ne çok sevdiğimi hep söylerim..
Bilmiyorum ? Sizlerde benim gibi değişik, Amaaa ağır olmayan farklı lezzetleri seviyormusunuz ? Ben ÇOK SEVERİM ! ( sadece acı-yağlı kızartma olmaması şartıyla)
Menüde neler vardı :
Mısır ekmeği, kırçan turşusu kavurması, tirit, patates salatası, yaprak sarma, su böreği, güzeller güzeli fasulye turşusu kavurması, zeytinyağlı portakallı kereviz, tavuk - pilav, açma hamur ve benim yapıp götürdüğüm pekmez karamelalı elmalı kek (tarif gelecek elbette)
Böyle günleri ,aile meclislerini seviyorum, hatta bana çokda iyi geliyor..... Sadece şimdilerde halen iyileşmeye çalışıp, yeni sofralara enerji toplamaya çalışıyorum..
ESENLİKLER DİLİYOR HEPİNİZE SEVGİLER GÜZELLİKLER GÖNDERİYORUM...

TİRİT (Tavuklu) : (aslı kaz eti- dana eti )
önceden sacda pişirilen kuru yufka
tavuk suyu
tavuklu pilav

- hamurlar tavuk suyunda ıslatılıp, servis tabağında bulunan etli-tavuklu pilavın üzerine veya , yanında servis edilir.
- Veya kurutulmuş ekmek üzerine tavuk suyu gezdirilip, üzerine et-tavuk ve teryağ gezdirilir-miş

KIRÇAN ( melocan- dikenucu- silcan )

Giresun, Ordu'da melocan, Samsun'da kırçan İstanbul ve civar şehirlerde Diken ucu diye bilinir. böğürtlenİn yeni filizlenen ince ,sarmaşık kıvrımları olan uç kısmıdır.
Dikenlerin arasından zahmetle toplanan, çok hoş bir aromaya sahip, hiç yadırganmayan bir lezzet vee karadenizlilerin çok sevdiği bir tad. Özellikle turşu ve kavurması yapılır. Böreğide çok hoş olur !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder