1 Nisan 2010 Perşembe

Karnıyarık Poğaca

Dolu dolu bir pazar günü yaşadım. Gündüz softbowl'un düzenlediği bizimle kek pişirir misiniz? etkinliğine katıldım. Dönüşte neval ve sibel ile Eyüpte birer kahve içtikten sonra Taksime geçtim. Gün arkadaşlarımızla 10. yılımızı kutladığımız yemeğe katıldım. Fotoğraflarını düzenlediğimde sizlerle paylaşacağım. Şimdi gelelim bu günkü tarifimize:) Geçen haftalarda kuzenimi yemeğe davet ettiğimde karnıyarık böreği yapmıştım. Babam bu börek nefis olmuş, ama hazır yufka değil de hamurunu sen hazırlarsan süper olur demişti. Niye olmasın! O zaman adı da karnıyarık poğaca olur:) İç malzemesini daha önce yaptığım ve çok sevdiğim peynirli börek gibi hazırladım. Keşke karnıyarık böreğindeki gibi domates ve biberleri dilimleyip üzerine koysaydım o zaman tadı gibi görüntüsü de güzel olacaktı.
malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı ılık su
  • 1/2 paket yaşmaya
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı şeker
  • 1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Aldığı kadar un
  • içi için:
  • 2 orta boy domates
  • 2 biber
  • 200 gr peynir yada lor

yapılışı: Yoğurma kabına, maya, yarım bardak ılık su ve 2 çay kaşığı şekeri koyup 10 dakika bekletin. Erimiş olan mayanın üzerine, tuz, süt ve yumurta akını koyup, un ekleyerek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. (Yumurta akını ziyan olmasın diye katıyoruz, isterseniz peynirli karışıma da ekleyebilirsiniz) Hamuru 10-15 dakika dinlendirin ve 16 parçaya bölün. Her parçayı 10 cm çapında açın. İçini hazırlamak için, domateslerin kabuklarını soyup, küçük küpler halinde doğrayın. Biberleri de ince ince doğrayın. Peyniri ekleyip hepsini karıştırın. (peynirin tuzu az ise karışıma biraz tuz ekleyebilirsiniz. İsteğe göre pulbiber, kekik vs.. eklenebilir)Ortasına iç malzemeden koyup, iki kenarı ortaya doğru kapatarak pide şekli verin. Tepside 30-40 dakika mayalandırın. Yumurtanın sarısını 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile inceltip, fırça ile pidelerin kenarlarına sürün. 200 derece fırında hafifçe pembeleşene kadar pişirin. Fırından çıkarınca üzerine bir bez örtüp, 5-10 dakika dinlendirin.

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder