6 Nisan 2010 Salı

Kathedrale Kalıbım ve Tunel Kekim

Kathedral kalıbımı Sonia'cığım bana göndermişti..Dün Almanya'dan gelen arkadaşları,zahmet edip taa iş yerine gelip,bana paketi teslim etmeleri beni çok duygulandırdı..Buradan canım arkadaşım Sonia'cığıma ve arkadaşına gönülden teşekkürlerimi iletiyorum..

Akşam geç vakit eve gidip kalıplarımı yıkayıp,hemen mutfağa girdim..Sonucunda paylaşmış olduğum,tamamiyle doğaçlama olan kekim çıktı ortaya..Muhallebi kısmını ise,dondurucuda minicik kalan f.üzümlerini, vişnelere ekleyerek kullanmam da çok başarılı bulundu..Benim bile ekşi ekşi çok hoşuma gitti..Suyu ise, muhteşemdi diyebilirim..Gece ben sabırsız davranıp,ılık keki hemen kesip bekçilere dağıttım,bir kısmınıda iş arkadaşlarıma getirdim..Hem görünüşü,hem tadı itibariyle sevilerek afiyetle yenildi..Tavsiye ederim..TEKRAR BERAT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN ARKADAŞLAR..!
7
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı esmer şeker
100 gr tereyağ
1 çay bardağı krema
minicik tuz
1 çay bardağı kalem badem
4-5 damla badem esansı
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı k.tozu
2 su bardağı un
8
Tuneli için
1 çay bardağı vişne
1 çay bardağı frenk üzümü
1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı tepeleme nişasta
4 yemek kaşığı şeker
6
Hazırlanışı
Benmaride yumurtalar,şeker,badem aroması ve vanilya çırpılır.

Tereyağ eklenip tekrar çırpılıp benmariden alınır.

Krema,tuz eklenip çırpılır.

Bademler eklenip çırpılır.

Un ve k.tozu eklenip çırpılır.

Karışım yağlanmış kalıba dökülüp üzerine tunel kapağı konulur.

Isınmış fırında 175 c de yaklaşık 30-35 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra tunel kapağı üzerinden alınıp pasta teline çıkarılır.
5
Muhallebisi
Blendıra 1 su bardağı su konulup üzerine şeker ve meyveler eklenip çırpılır.

Karışımdan 3 yemek kaşığı alınıp nişasta ile ezilir.

Nişasta meyveli suya eklenip pişirilir.

Kek tekrar kalıba konulup tunel kısmına muhallebi yerleştirilip yaklaşık 1 saat dilimlemeden bekletilir.

İyice soğuduktan sonra servis tabağına alınıp,üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Afiyetler olsun arkadaşlar..
1 2 3 4 11
Not:Kalıplarım Nordic'ten arkadaşlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder