7 Nisan 2010 Çarşamba

KAYSERİ KATMERİ






















CANLARIM, Bugün size kayseri katmerinin tarifini veriyorum.ben alttaki ölçüden daha fazlasını yaptım malum evde çok sevilir siz isteğe göre malzemeleri artırıp yapabilirsiniz.Cumartesi günü öğleden sonramı bütünüyle katmere verdim diyebilirim:)) üzerini kapatıp buzdolabına koyup pazar sabah kahvaltısına hazırladım kahvaltıdan öncede taze taze pişirip servis yaptım.daha evvel diğer bloğumdada yayınlamıştım ama içime sinmedi tekrar resimledim kendi gibi resmide taze olsun istedim :))sevgiler
MALZEMELER: 8 KİŞİLİK;
1 çorba kaşığı zeytinyağ
5 su bardağı un
yeterince su, tuz
İÇ İÇİN:1 paket margarin
6 çorba kaşığı tahin

YAPILIŞI:Hamur malzemesi için unun içerisine zeytinyağ,tuz azar azar su eklenerek yumuşak bir hamur yapana dek yoğurulur.hamur 15-20 dakika dinlendirilir.hamuru yumurta büyüklüğünde bezeler yapın.ilk bezeyi mantı yufkası inceliğinde açın.eritilmiş margarinin içerisine tahini katın ve açtığınız yufkanın üzerine bir kısmını döküp yayın.kenarlarını içe doğru kıvırın ortasında büyükçe delik açarak dışa doğru rulo yapın.yaptığınız rulonun ucundan koparıp hamuru sündürerek inceltin kendi etrafında tekrar rulo yapın.bütün bezeleri bu şekilde yapıp küçük ruloları buzdolabında margarin ve tahin donuncaya dek bekletin .daha sonra merdaneyle teker teker açıp yağsız teflon tavada veya elektrikli sacda arkalı önlü pişirin isterseniz domates peynirle dilerseniz bir kase hafif koyulukta şerbet yapıp servis yapın... afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder