8 Nisan 2010 Perşembe

KREMALI MUFFİN

kremalı muffin 008
Yeğenimin sözü için yaptığım bu muffinlerin tarifini yanlış hatırlamıyorsam krem şanti paketinin arkasından krem şantili kek olarak almıştım. ( Defterime nereden aldığımı not etmemişim ) Ben muffin kağıtlarına döktüğüm kek hamurunun üstüne piştikten sonra çırpılmış krema sıktım. İşte tarifimiz;
Malzemeler;
*1 paket krem şanti,
*1 su bardağı soğuk süt, ( Krem şantiyi hazırlamak için )
*4 adet oda sıcaklığında yumurta,
*1,5 su bardağı toz şeker,
*1 çay bardağı sıvı yağ,
*2 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi,
*1/2 çay bardağı portakal suyu,
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*2,5 su bardağı un,
*1 su bardağı iri dövülmüş fındık ( orjinal tarifte ceviz var )
*1 su bardağı damla çikolata ( Ben ekledim )
*Yeteri kadar böğürtlen ( Ben ekledim )
Üstü için;
*1 kutu ( 200 gr ) sıvı krema,
*1 çorba kaşığı pudra şekeri,
*1 paket krema sertleştirici,
* Çeşitli pasta süslemesi için kullanılan şekerlerden.
Hazırlanışı;
1.Yumurtaları, portakal kabuğu ve toz şeker ile mikserde, kabarıncaya kadar çırpın.
2.Sırasıyla sıvıyağ ve portakal suyunu ilave edin.
3.Tüm toz malzemeleri beraberce eleyin.
4.Krem şantiyi, 1 su bardağı süt ile sertleşinceye kadar çırpın.
5.çırpılmış krem şantiyi, toz malzemeleri, fındık ve çikolatayı ekleyerek, spatula ile iyice karıştırın.
6. Hamur malzemesini, muffin kağıtları yerleştirilmiş muffin kalıbına paylaştırın. ( Çok fazla doldurmamaya özen gösterin )Her bir muffine 2-3 böğürtlen yerleştirin.
7. Muffin kalıbını önceden ısıtılmış 180 derece fırında çok kızartmadan pişirin.
8. Pişen muffinleri fırından çıkarıp, üstlerini temiz bir mutfak havlusu ile örtün ve hafif ılındıktan sonra herbir muffinin üstüne bir çorba kaşığı süt dökerek nemlendirin ve muffinlerin iyice soğumasını bekleyin.
9. Muffinler soğuduktan sonra, kremayı mikserle sertleşinceye kadar çırpın. İçine pudra şekeri ve krema sertleştiriciyi de ekledikten sonra tekrar çırpıp, muffinlerin üstüne, sıkma torbası yardımı ile sıkın. Şekerleri üstlerine serpin.



kremalı muffin 001

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder