7 Nisan 2010 Çarşamba

Kuşüzümlü-Fıstıklı Kurabiye

yeşilkivi'den denediğim muhteşem bir kurabiye. Ben ölçüleri yarıya indirerek yaptım. Orjinal tarifi görmek için buraya bakabilirsiniz.


Malzemeler :
125 gr. tereyağı (Ben margarin kullandım.)
2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılır.)
1 fincan kuşüzümü
1,5 fincan pudra şekeri
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 kahve fincanı antepfıstığı (Bütün fıstık kullandım)
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un

Yapılışı :
Bir yumurtanın sarısı ayrılır. Kalan yumurtalar, margarin (tereyağı), sıvıyağ, pudra şekeri yoğurma kabına alınarak karıştırılır. Aldığı kadar un eklenip ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Kuşüzümü ve fıstıklar hamura ilave edilir ve karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılarak yuvarlanır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder