5 Nisan 2010 Pazartesi

Lahmacun Böreği

Bu tarifi uzun zaman önce portakalağacı Hatice'den not almıştım, ancak deneyebildim, çok beğendim.
Malzemeler :
4 adet böreklik yufka
1 baş soğan, rendelenmiş
400 gr. kıyma
4 adet domates, küçük küçük doğranmış (2 adet kullandım.)
4 adet çarliston biber, doğranmış (2 adet kullandım.)
yarım demet maydanoz, ince ince kıyılmış
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber (Ben ekledim.)
1 tatlı kaşığı domates salçası (Ben ekledim.)
üzerine;
1 yumurtanın sarısı
Yapılışı :
Kıymaya rendelenmiş soğan, doğranmış domates ve biber, ince kıyılmış maydanoz, tuz, karabiber, kırmızı pulbiber ve salça eklenip iyice karıştırılır.
Yufkalar düz bir zemine üst üste serilir. Önce (+) sonra (X) şeklinde kesilerek her bir yufkadan 8 eşit üçgen parça elde edilir. (4x8 adet üçgen yufka elde edilir.) Her bir üçgenin geniş kısmına kıymalı harçtan bolca (1,5 yemek kaşığı) yerleştirilip sigara böreği gibi sarılır. Böreklerin uç kısımları suyla ıslatılıp yapıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Böreklerin ortasına bıçak yardımıyla bir çizgi yapılır ve karnıyarık görünümü verilir. Orta ısılı fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.


Ben yufkaların yarısını kızımın isteği üzerine üçgen şeklinde katlayıp sıvıyağda kızarttım. Tarifini daha önce burada yayınlamıştım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder