8 Nisan 2010 Perşembe

Limon Aromalı Erikli Kek

Manavda satılan erikleri görünce Sevil'de gördüğüm mürdüm erikli kek aklıma geldi ve hemen aldım. Sevil'in tarifini uygulayacaktım ama evde normal un kalmadığı için ben de klasik kek tarifimi uyarlayarak Sinangil limon aromalı kek ununu kullandım, nefis bir kek (pasta) oldu.


Malzemeler :
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı Sinangil limon aromalı kek unu
7-8 adet erik
Yapılışı :
Yumurtalar ve toz şeker mikser yardımıyla krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Yoğurt ve sıvıyağ eklenip çırpmaya devam edilir. Son olarak kek unu eklenip, iyice karıştırılır. Margarinle yağlanmış kalıba dökülür. Üzerine çekirdekleri çıkartılıp, dilimlenmiş erikler yerleştirilir. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında keke batırılan kürdan kuru çıkıncaya kadar (30-35 dakika) pişirilir. Soğuyunca kalıptan çıkartılıp, servis yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder