5 Nisan 2010 Pazartesi

LİMON FESTİVALİ ve LİMON SOSLU, LİMONLU İRMİK TATLISI


Limonlarım yine Kıbrıs'tan geldi ( selma'cığım çok tşkrlr cnm)

LİMONLARI DAHA ÖNCE, HİÇ BÖYLE GÖRMEDİĞİNİZE EMİNİM.

Lemon festival in
Menton, France
GERÇEKTEN BAYILDIM...











LİMON SOSLU LİMONLU İRMİK TATLISI

5 sb süt (lıght)
11 yk şeker ( tadına göre diyelim yinede)
10 yk irmik
1 pk vanilya
1/2 limon kabuğu rendesi

-soğuk sütün içine sırasıyla malzemeler konup karıştırılır.
-ocakta karıştırarak kaynama noktasına getirilir,
-limon ve vanilya eklenip,göz göz olunca kapatılır. (sulu durduğuna bakmayın ! irmikler
durdukça şişerler.
-ıslatılmış kalıplara döklür, soğuyunca da limon sosu üzerine gezdirilir.

LİMON SOS

2 taze limon suyu
1.5 yk.nişasta
3.5 yk. şeker
1.5 sb su
yarım limonun kabuğunun rendesi.

Tüm malzemeleri sırayla suya ekliyerek bir limon peltesi hazırladım.
(katı olursa sıcak su ekleyiniz azar azar.)
sık sık karıştırarak kabuklanmayı önledim.
Ilınınca,mikserleyip irmiğin üzerine gezdirdim.
( BU sos tarifimi 1 yıl önce vermiştim )



Yaz aylarında ,sıcakların kendini gösterdiği anlarda Valide sultanımın bizlere yaptığı, çocukluk anılarımın başında gelir limonlu- vişneli- portakallı pelteler ve sütlü tatlılar.
Bir dondurma tutkunu olarak ,validem sultanım mutlaka bana dondurma ile servis ederdi. Üstelik Dondurmayıda hakiki saleple evden yapar, arkadaşlarımı ve beni ihya ederdi.
Ben henüz HİÇ !!! dondurma denemedim. Sanırım okadar sabırlı olamadım geçen yıllar içinde.
Ama yinede bir gün denemek arzusu ile ,sizlere ağız tadında, keyifli bir haftasonu diliyorum...
AFİYETLER OLSUN.

NOT: Hani benim şu kendini bahçe zanneden BALKONumu hatırlıyorsunuz değilmi. Karnaval Balkonum hatta :)
Yakında size bir çift sözü var ?????

HERKESE , AMA ONU İLHAM EDİNEN HERKESE SEVGİLER YOLLUYOR !!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder