7 Nisan 2010 Çarşamba

Limonlu İrmik Tatlısı

Her bayanın tarif defterinde olan bir tatlı bana göre irmik tatlısı...Çünkü çok pratik, çok fazla zahmet gerektirmeyen, ama değişik şekillerde hazırlanıp sunulabilen bir tatlı...

Annemin tarif defterinden almıştım. Anne tarifi hiç şaşmaz, her zaman kıvamındadır, tadı da bir başkadır..

Annemin cam tepsiye dökerek hazırladığı, servis sırasında kare veya dikdörtgen şekilde keserek ikram ettiği bu lezzeti ben biraz değiştirdim. Bu defa karamel kaselerini koydum. Servis sırasında da kaseden ters çevirip çıkararak sundum. Parlak görünüşü de daha farklı oldu....

Tadı değişmemiş tıpkı anneannesinin ki gibi olmuş bu da prensesin yorumu....

Gereken Malzemeler :

* 1 litre süt
* 2 bardak şeker
* 1 su bardağı +1/4 su bardağı irmik
* 1 adet limon kabuğu rendesi
* 1/2 limonun suyu
* 1 paket vanilya
* 2 yemek kaşığı tereyağı
* süslemek için dövülmüş antep fıstığı, ceviz veya hindistan cevizi

Yapılışı :

Süt, şeker, irmik, limon kabuğu rendesi ve limon suyu karıştırılarak muhallebi gibi pişirilir. İrmik tatlısı göz göz olup pişmeye başladığında tereyağı ve vanilya ilave edilip karıştırılır. Su ile ıslatılmış kaselere dökülerek soğuması beklenir. Soğuyunca 2-3 saat buzdolabında bekletilir.Ters çevrilip çıkarılarak servis tabağına alınır. Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
* Ters çevirip çıkarak servis yapmayacaksanız , irmik miktarını 1 su bardağı olarak alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder