7 Nisan 2010 Çarşamba

Mahlepli Lorlu Pidecik

Geçtiğimiz hafta eve geç geldiğim bir akşam üzeri kapımın önünde karşı komşumun yılda bir kaç kez İzmir 'e torunlarını ziyarete gelen kayınvalidesi ile karşılaştım. Balkondan benim geldiğimi görünce torunlarına hazırladığı, domates, salatalık ve marullarla süslediği kısır ve isminin dövme aşı olduğunu söylediği nohutlu çorbayı bana da ikram etmek istemiş.


"Sen de benim gelinim gibi çok çalışıyorsun, inşallah beğenirsin " dedi. Yılda belki de bir kaç kez karşılaşıp, hal hatır sorduğum bir insanın bu düşünceli tavrı çok hoşuma gitti.

Bizde adettir gelen tabak boş verilmez. Anneannemden, annemden biliyorum hep "şimdi boşaltmayayım, daha sonra veririm" diye tabak alıkonur, ama amaç bir şeyler yapıp boş iade etmemektir.

Hafta sonu da, tabakları boş vermemek için bir kaç tanesini eve bıraktığım ve resimleyebildiğim minik pidecikleri hazırladım ve tabakları iade ettim. Apartmanda da olsa, eski komşuluk ilişkileri yok desekte bazen öyle güzel hoş şeylerle karşılaşabiliyoruz ki bizim insanımız işte böyle demeden geçemedim...



Gereken Malzemeler:
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet yumurtanın akı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • tuz
  • aldığı kadar un ( yaklaşık 3- 3,5 su bardağı un )

İçi için:

  • 1 su bardağı az tuzlu lor
  • 1 kase kıyılmış maydanoz

Üzerine :

  • 1 adet yumurtanın sarısı

Yapılışı :

  • Yoğurt, tuz, yumurta, yumurta akı ve sıvı yağı bir kapta karıştırın.
  • Mahlep, un ve kabartma tozunu yavaşça ekleyerek yoğurun.
  • Hamur özdeşleşince 20 dakika dinlendirin.
  • Az tuzlu loru maydanoz ile karıştırın.
  • Dinlenen hamurdan parçalar koparıp, ortasına lorlu maydanozlu karışımdan koyup kenarlarını pide şeklinde, ortasını kapatmayacak şekilde kıvırın.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Yumurta sarısı sürüp, 175 derece ısıya ayarlı fırında pişirin.
  • Lor yerine rendelenmiş beyaz peynir de kullanabilirsiniz.
  • Tuzlu lor veya peynir kullanacaksanız hamura ilave ettiğiniz tuz miktarını azaltabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder