5 Nisan 2010 Pazartesi

Mandelhörnchen

Bugün evdeyim,çalışmıyorum..Nedeni 23 Nisan'da çalışınca, cuma gününü izin verdiler..Benim çok işime yaradı..Evdeyim ve mutfakta çalışmalarım oldu..Bunlardan birini sizlerle paylaşıyorum..Umarım hoşunuza gider..))

Evde bulunan marzipanların, tarihleri geçince, bende hemen hörnchen(boynuzlar)'lerden yapıp değerlendirmek istedim..Tarihlerinin üzerinden aylar geçmesine rağmen, bozulup küflenmediği(yağı üzerine çıkmadığı)takdirde, kullanılacağını bildiğimden içim rahattı..Tesadüfen gelen misfirlerimizde olunca, pek işe yaradılar..Bunların yanına 2 çeşit minik minik kurabiyelerde hazırlamıştım..Anneciğin aniden gelen misafirleri için pek iyi oluyor..Kurabiyeleri fırından çıkarıp dondurucu için hazırlarken,aniden gelen kalabalık misfirlerimize kısmet oluverdiler birden..))Onlar balkonda keyif yaparlarken, bende hemen kısaca postu hazırlamak istedim..Şimdilik blogumu misafirlerimize devredip,ben masada boşalan çay bardaklarını doldurmaya gideyim..Haftaya görüşmek üzere..Güzel bir tatil diliyorum sizlere..))
3
Malzemeler
200 gr marzipan (badem ezmesi)
100 gr pudra şekeri
2 yumurta akı(biri üzeri için)
200-250 gr arası badem tozu(kabukları soyulmuş)
1/2 yemek kaşığı limon suyu
üzeri için yaprak badem
erimiş çikolata(kuvertür)
4
Hazırlanışı
Marzipan,limon suyu,yumurta akı mikserle macun şeklini alana kadar çırpılır.

Badem tozu eklenip elle yoğrulur.Bu aşamada badem az gelirse ekleme yapılması gerekir.O yüzden bademinizi biraz fazla tutmanızda fayda var.

Ele yapışmadığında strece sarılıp 10 dk buzdolabında saklanır.

Daha sonra şekil verilip, önce yumurta akına sonrada file bademe batırılıp,
175 c de ki ısınmış fırında 10-15 dk arası pişirilir.

Soğuduktan sonrada uçları çikolataya batırılır.
1 2
Not:Benim bademlerim yetişmeyince, kabuklu badem çekip ekleyince rengi beyaz olmadı.
Normalde rengi daha beyaz olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder