5 Nisan 2010 Pazartesi

MANGOLU - ELMA REÇELİ

P.D.Ç.S.E # 56 - LEZİZCE ARKADAŞIMA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM






MANGOLU ELMA REÇELİ

500 gr dilimlenmiş SERT elma (yaklaşık 3 orta boy )
1 iri Olgun ! mango (425 gr ) (sert olmasın )
1 çubuk tarçın
4 adet karanfil
1 çay kaşığı içi kadar limon ve portakal kabuğu (rende değil )
2.5 sb + 2 yk toz şeker
1 sb su
1/2 limon suyu

YAPILIŞI:

- şeker ve su kaynatılır, kıvama getirilir ( çok koyu olmasın pişme payı bırakın)
- içine dilimlenmiş elma ve mango ilave edilir.
- karanfil - çubuk tarçın - limon ve portakal kabuğu eklenir.
- kısık ateşte 20-25 dakika kıvama getirilir
- 25 dakika sonra limon suyu eklenip, 4 dakika kaynatılır.
- İlk sıcağı çıkınca kavanozlara doldurulur.
ARTIK HAZIR ...


Bekleyen meyvelerin değerlenmesi adına , bir kısmını reçel yapmaya karar verdim.
Evin delikanlıları krep içinde çok sevdiklerini söyleyince, birde mango ile denemek istedim, çünkü baharata uyumunu çok sevdim..
Mango sulu, çok hafif, Farklı ve hoş aromalı bir meyve ve baharatları da ekleyince mis gibi kokulu bir reçel oldu.
Reçellerimi her zaman söylediğim gibi, tane hesabı çok az yapıp,kavanozlar dolusu dolaplarda bekletmeyi sevmiyorum, böylelikle mevsim meyvelerine de yer açmış oluyorum.

Hepinize tavsiye edebileceğim bir tarif oldu.

ŞİMDİDEN AFİYETLER OLSUN.

******
Bir süredir bazı Nahoş nedenler sebebiyle, telaşlı günler yaşamaktayız.

Ziyaretlerinize gelemiyorum, bir süre daha yorum ekleyip ,takip edemeyeceğim. Affınıza sığınıyorum.

ÇOK SEVGİLER .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder