8 Nisan 2010 Perşembe

Mantar Kurabiye 2


Aslında bir yemek kitabında gördüğüm tarifi uygulayacaktım ama orjinal tarifteki 4 yumurta akı bana çok geldi, 2 yumurta akıyla denemeye karar verdim. Buna rağmen hamura şekil vermek çok zor oldu. Ben de hamur toparlanıncaya kadar hindistancevizi rendesi ekledim. Acıbadem kurabiyesi ile kokos arasında bir tadı oldu, ben beğendim. Hindistancevizi eklemeden yapmak isterseniz; 1 yumurta akı kullanmanızı tavsiye ederim.

Malzemeler :
2 su bardağı toz badem
1,5 su bardağı + 1 kahve fincanı pudra şekeri
1 yemek kaşığı kakao
2 adet yumurta akı
4 yemek kaşığı hindistancevizi rendesi (Hamuru toparlamak için gerekirse miktarı attırılır.)
Yapılışı :
Bütün malzeme karıştırılıp yoğrulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp, bir tabağa dökülen pudra şekerine iyice bulanır. Hamur topları pişerken yayılacağı için fazla bastırılmaz. Minik boy yuvarlak kurabiye kalıbı ya da bir şişe kapağı ile kurabiyelerin ortalarına bastırılarak iz yapılır. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika kadar pişirilir. (Ben bir kısmına mantar şekli vermeyip, ortalarına fındık batırdım.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder