6 Nisan 2010 Salı

Meyveli Etimek Tatlısı



Aslında bu tatlıyı yapalı uzun zaman oldu ama yayınlanması bu güne kısmetmiş. İşyerinde birlikte çalıştığım bir abim bir gün geldi ve "Portakallı tatlı biliyor musun? Bir yerde yedim ve çok hoşuma gitti." dedi ve tatlıyı anlatmaya başladı. Ben de etimek tatlısı olduğunu düşündüm ve bildiğim etimek tatlısını biraz değiştirerek hemen yaptım. Ertesi gün işyerine götürüp ikram ettim. "Tamam bu tatlıydı ama onda iki kat etimek vardı, portakallar etimeğin arasındaydı" dedi. Aslında benim de aklıma gelmişti ama... Tarifte 2 poşet kremşanti kullandım, bana biraz fazla geldi. Bir daha yaptığımda iki kat etimek ve 1 poşet kremşanti ile denemeyi düşünüyorum. Etimekli bölümünü daha çok beğendim.
Malzemeler :
1 paket etimek (birkaç tanesi artıyor)
2 su bardağı tozşeker
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tozşeker
1 yemek kaşığı nişasta (silme)
2 paket vanilya
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı portakal suyu
Ayrıca;
2 su bardağı süt
2 poşet kremşanti
Üzerine;
hindistan cevizi
Arasına ve üzerine;
dilediğiniz mevye (portakal, çilek, vb.)
Yapılışı :
Etimekler dikdörtgen bir tepsiye dizilir. 2 su bardağı toz şeker bir tencereye alınır, şeker eriyip karamel rengini alıncaya kadar karıştırılır. Üzerine 1 su bardağı sıcak su ve 1 su bardağı portakal suyu dökülür. (Şeker biraz sertleşiyor, eriyince kadar karıştırın) Şeker iyice eriyince karışım sıcak halde iken etimeklerin üzerine her tarafını ıslatacak şekilde dökülür. Ayrı bir tencereye 3 su bardağı süt, 3 yemek kaşığı un, 1 yemek kaşığı nişasta, 2 yemek kaşığı tozşeker ve 2 paket vanilya alınarak muhallebi kıvamı alıncaya kadar pişirilir. Etimeklerin üzerine portakal dilimleri yerleştirilir. Hazırlanan muhallebi düzgünce portakalların üzerine yayılır. Kremşanti ve süt mikser yardımıyla çırpılarak hazırlanır, tatlının üzerine yayılır, bolca hindistan cevizi serpilir. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırılıp, bir süre dinlendirilir. Dilimlenip, istenilen meyve ile süslenip ya da sade olarak servis yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder