5 Nisan 2010 Pazartesi

Meyveli Pasta

Meyveli Pasta

Bu aralar Bora'nın dersleri ile boğuşuyorum.Her hafta yazılı oluyorlar,hem de ciddi ciddi. Matematik bu sene için biraz ağır geldi bana,bütün ve yarım kavramlarını ve kesirleri görmeye başladılar.(1. sınıf öğrencisi)Bora bu haftaki yazılı'da biraz zorlandığını anlattı .Hafta sonu bizi sıkı bir ders çalışma temposu bekliyor bu gidişle :) Okuma yazma işi gayet iyi gidiyor,bol bol okuyor ama dakikada 90-100 kelime halen okumuş değiliz ..Her akşam ince bir hikaye kitabı mutlaka okuyor.En azından elinden geleni yapıyor.
Bende tüm öğleden sonra ders çalışıyorum sayılır,evim çok büyük olmadığı için ders çalışırken masa da yan yana oturuyoruz.Onunla ilgilenmiyor gibi gözüküyorum ama bir gözümle sürekli takip ediyorum.Ben küçük yardımlarla ödevini tamamlamasını sağlıyorum.Diğer minik kuş ise biz hiç rahat bırakmıyor,mutlaka rahatsız ediyor.Bora'nın ilgisi dağılınca bende başlıyorum gerilmeye hemen...Özgür'le ya içeride ki oda'da oyun oynuyoruz ya da beraber çizgi film izliyoruz.Dersler ve ödevler çok yoğun olmuyor ama ilgisi dağıldığı için dersi bitirmek zaman alıyor.Zaten Bora'nın uykusu'da tıpkı benim gibi(uykucuyuz biz)erkenden uyuyor genelde.Evdeki tempo bu günler de aynen bu şekilde devam ediyor.Bende normal'de çok sakin ,rahat ve geniş biriyim ama ders işin içine girince farklı biri oluyorum sanki.Kendimi frenlemeye çalışıyorum elimden geldiğince,konuları daha detay detay anlatmaya çabalıyorum.Tüm İlkokul 1. sınıf Öğretmenleri'ne Allah sabır versin ..Öğretmenlerin ellerinden öpüyorum,gerçekten bir şeyler öğretmek dünyanın en zor işi.
Bugün ne çok yazdım ,anlatmaya başladım mı konu dağılıp gidiyor.Bizim maceralarımız bitmek bilmez zaten.Evin için'de her gün başka başka olaylar var :)
Bahar ayları ile birlikte kutlanacak doğum günlerinin sayısı giderek artıyor bizim aile de...Bugün babacığımın doğum günüydü ,onun için bu pastayı hazırladım.





Malzemeler

Keki için:
- 3 yumurta
- 1.5 su bardağı toz şeker
- Yarım su bardağı süt
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1 paket kabartma tozu
- 1,5 su bardağı un

Krema malzemesi için:
1. kat için:
- 1 paket çikolatalı crem ole
- 2 su bardağı soğuk süt

2. kat için:
- 1 kutu kakaolu pasta kreması
- 1.5 su bardağı soğuk süt

Üzerini kaplamak için:
- 1 paket çikolatalı krem şanti
- 1 su bardağı soğuk süt

Süsleme için:
- 1 tane muz
- 1 tane kivi
- 10-15 tane çilek
- 160 gr bitter çikolata(rendelenmiş)
- 3 tane King Top

Pasta kekini ıslatmak için:
- 1 minik kutu kakaolu süt

Hazırlanışı:
1- Keki için; yumurta ve şekeri çırpın .sırasıyla diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.
2- Yağlı kağıt serili çember kalıba(20 cm'lik) kek hamurunu dökün.Isıtılmış 175 derecelik fırında 40-45 pişirin.
3- Fırından çıkartıp tel ızgaranın üzerine çıkartıp soğutun.Kek'i üç eşit parçaya bölün.Her katı kakaolu süt ile eşit miktarlarda ıslatın.
4- Çikolatalı crem ole'yi 2 su bardağı soğuk süt ile çırpıp hazırlayın .Alt katı çemberin içine yerleştirip hazırladığınız crem ole'yi üzerine sürün.Damla çikolatası ve muz dilimlerini üstüne yerleştirin.
5- İkinci katı yerleştirdikten sonra ,pasta kremasını hazırlayıp spatula yardımıyla üzerine sürün.Yine meyvelerle süsleyin ve 3. katı yerleştirin.Çemberi pastanın terafından yavaşça çıkartın.
6- Kakaolu krem şantiyi tarifine göre hazırladıktan sonra pastanın her tarafını krem şanti ile kaplayın.
7- Rendelenmiş bitter çikolatayı elinizle pastanın her tarafına bastırmadan yapıştırın.
8- Dilimlenmiş meyveleri pastanın üstüne, istediğiniz şekilde dizin.(ben hazır jöle kullanmadım,jöle ile üzeri daha parlak gözükecektir.)

Afiyet Olsun...

Pelin'ce: Pasta'yı hazırlarken malzemeleri ne kadar dinledirirseniz o kadar güzel oluyor.Ben çok çabuk karar verip yaptığım için hiç dinlendiremedim.Dış kaplamayı yaptıktan sonra buzdolabında biraz beklettin.Daha sonra çikolata ile kaplarsanız çok daha iyi sonuç alırsınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder