8 Nisan 2010 Perşembe

Meyveli Pasta


Yaman etkinlikler in yeni evsahibesi ferah'ın mutfağı arkadaşımız etkinlik konusu olarak Haziran ayında babalar günü olması dolayısıyla "Babamın Sevdiği Tatlar" olarak belirlemiş.
Babam en çok patlıcan yemeklerini sever ama ben etkinliğe eşime babalar günü için hazırladığım pasta ile katılmak istedim. Eşim sevdi, eminim babam da sever, memlekete gittiğimde aynısından babam için de hazırlarım artık. Buradan babama saygı ve sevgilerimi gönderiyor, bütün babaların "babalar gününü" geç de olsa kutluyorum. Aramızdan ayrılanlara da Allah'tan rahmet diliyorum. Ferah arkadaşımıza da kolaylıklar, umarım bol katılımlı, güzel bir etkinlik olur.

Babamla ilgili bir anıma gelince;
Ben köyde dünyaya gelmişim. Çocukluğumda kızlar okula ya hiç gönderilmiyor ya da 3-4. sınıflarda okuldan alınıyordu. "Kızlar okumayı öğrenirse, oğlanlara mektup yazar" mış! Babam köyün büyüklerine rağmen yakın bir bucakta bulunan bir ortaokula kaydımı yaptırdı. Benimle beraber 2 kız arkadaşım daha ortaokula başladı: Nilgün ve Melahat. Biz hergün sabahın köründe 3 kız yollara düşer, yaklaşık 1,5 saat yürüyerek okula giderdik. 1985-86 döneminde çok kötü kar yağdı ve okullar uzun süre tatil oldu. Bir süre sonra okullar açıldı ama yollar hala geçit vermiyor... Çevrede kurt görüldüğü için babam ve arkadaşlarımın babaları sırayla bizi okula götürmeye başladı. Yolun bir kısmı eriyen sular yüzünden geçilemez haldeydi. Babam yolun bu noktasında beni kucağına alarak taşıdı, ayaklarım ıslanmasın diye. Suların yüksekliği dizboyunu geçiyordu. Babamın "13 yaşında koca kız" olan beni kucağında taşıması hem beni utandırmış, hem de çok mutlu etmişti. Babacığım babam olduğun için çok şanslıyım. Çevre baskısına ve imkansızlıklarına rağmen beni hep destekledin ve sayende üniversite bitirdim, güzel bir mesleğim oldu, kendi ayaklarımın üzerinde duruyorum. Bir anne baba için de her halde en büyük gururdur, evlatlarının iyi yetişmesi. Sana minettarım, iyi ki varsın. Allah sağlıklı, hayırlı, uzun ömür versin. Yüzüne karşı söyleyemesem de "seni çok seviyorum baba."

Malzemeler :
1 adet hazır pandispanya
1 kutu Dr. Oetker Vanilyalı pasta kreması
1,5 su bardağı süt
50 gr. yumuşak margarin ya da tereyağı
1 çay bardağı damla çikolata
çeşitli meyveler (Ben vişne, ananas ve kivi kullandım.)
tart jöle
Süsleme şekerleri

Keki ıslatmak için;
1/2 su bardağı süt

Yapılışı :
Pandispanya katları soğuk süt ile ıslatılır. Çukur bir kapta margarin mikser ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. 1,5 su bardağı süt ve Dr. Oetker vanilya aromalı krema karışımı eklenip, 2-3 dakika çırpılır. Pandispanyanın birinci katına hazırlanan kremanın yarısı sürülür. Vişne taneleri ve damla çikolata serpilip, diğer pandispanya katı ile kapatılır. Kalan kremanın bir kısmı ile pastanın yanları ve üzeri düzgünce sıvanır. Pastanın üzeri meyvelerle süslenir. Tart jöle paketin üzerindeki tarife göre hazırlanıp meyvelerin üzerine gezdirilir. Artan krema krema pompasına doldurulur ve şekilli sıkılarak pasta süslenir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder