7 Nisan 2010 Çarşamba

MİNİK KAKAOLU KURABİYELER VE ARŞİVDE BEKLEYEN TARİFLER


Bu miniklerin tarifi sevgili Pastacı-Burcu'dan
Yoğun kakaolu tatları sevenlere harika bir tarif. Burcu burada da görüldüğü gibi kurabiyelere çikolata ilavesi yapmış, ben sade yaptım. Ama çikolatalısının çok daha güzel olacağına eminim.Ben iki ölçü yapıp bir kısmını ofise götürdüm. Anında tüketildi ve çok beğenildi. Tarifin orjinali yukarıda ama ben hızlı ulaşım açısından buradada yazacağım.
Malzemeler;
*250 gr tereyağı (oda sıcaklığında),
*6 çorba kaşığı (tepeleme) pudra şekeri,
*6 çorba kaşığı kakao,
*2 adet yumurta,
*1 çay kaşığı karbonat,
*3,5 su bardağı un.
*Süslemek için inci şekeri.
Hazırlanışı;
1.Tüm malzemeyi karıştırarak yoğuralım.
2.Üstünü nemli bir bezle örterek 10-15 dk dinlendirelim.
3.Dinlenen hamuru nişasta serptiğimiz tezgahta merdane yardımı ile yarım cm kalınlığında açalım.
4. Ben bir kısmını minik yıldız kalıplarımla bir kısmınıda yine ufak denilebilecek kalp kalıplarımla kestim. Siz istediğiniz kalıpla kesebilirsiniz. Kalıbınız yoksa çay bardağı yardımı ile yada bıçakla karelere bölerek de kesebilirsiniz.
5.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder