8 Nisan 2010 Perşembe

MUTLU YILLAAAAAR MİİİİNEEEE

Bu pastayı dün gece, çellist arkadaşımız Mine'nin, bu gün olan doğum gününü kutlamak için yaptım.Mine'ciğim doğumgünün kutlu olsun, nice mutlu yaşlar diliyorum. Sevgilerimle......

Pastanın yapılışına gelince; uzun uzun yazmayacağım. Pastanın pandispanyası kakaolu pandispanya, ara katları;
1. kat, vanilyalı kremanın üstüne muz dizilip üstüne çok ince bir tabaka krem şanti sürerek oluştu.
2. kat, çikolatalı kremanın üstüne fıstık krokan ve damla çikolata yerleştirilip, yine üstüne çok ince krem şanti sürülerek oluştu.
Katları tamamladıktan sonra tüm pastayı artan krema ile kaplayıp, sarı ile renklendirdiğim şeker hamuru ile kapladım. Yeşil renk ile renklendirdiğim şeker hamurundan bu sefer yaprak modelleri keserek pastanın yan taraflarına yerleştirdim. Figurü ise aşağıdaki resim sıralamasında görüldüğü gibi oluşturdum.

Önce gövdeyi oluşturdum. Ten rengi olarak hazırladığım şeker hamurundan gövde oluşturdum. Kırmızı ile renklendirdiğim hamuru açıp, incelterek ve yaka oluşturarak elbisenin üst kısmını yaptım. Elbisenin iç tarafını çok hafif nemlendirerek gövdeye yerleştirdim.

Önce gövdeyi oturtmak için hamurdan bir tabure, sonrada kalça ve baseni hazırlayarak birbirine yapıştırdım ve tabureye oturttum. Sonra bacakları oluşturdum, oturuş şekline göre kıvırarak şekil verdim ve kalçaya her iki yandan yapıştırdım.Ancak bacaklar bu oturuş şeklini taşıyamadı ve yamulmaya başladı. Bacaklara taşıyıcı kemik yaparak destek vermek gerekiyordu. Bacakları tekrar yerinden sökerek ayak topuğundan dize kadar kürdan yerleştirerek bacakları destekledim. Burada sonradan hoşuma gitmeyen tek şey ayakları çok büyük yapmam oldu. Ama bir daha sökmeyi göze alamadım. Çünkü saat sabahın 1'iydi ve daha yapılacak çok şey vardı.:)
Bacakları gövdeye yerleştirdikten sonra taburenin ve üst gövdenin yana doğru kaymaya başladığını görünce, tahta şiş ile taşıyıcı gövde iskeletini oluşturarak hem tabureyi hemde gövdeyi sabitledim.
Gövdeyi giydirmek için yine kırmızı hamurdan merdane ile ince bir hamur açıp, etek şekli vererek gövdeye giydirdim.
Kafayı oluşturmak için minik bir hamur koparıp baş şekli verip, yüz hatlarını elimle bastırarak oluşturdum. Burnu için çok minik bir parçaya şekil verip yüzün ortasına yerleştirdim. Sadece bu işler için kullandığım 0 numara suluboya fırçası ve gıda boyaları ile kaş,göz,dudak çizdim. Sarı hamurdan parçalar koparıp şekillendirerek saçları oluşturdum ve kafaya yapıştırdım. Minik hamurdan boyun yaparak hepsini gövdenin üstündeki şişe takarak sabitledim.

Sıra çelloyu oluşturmaya gelmişti. Şeker hamuruna bol miktarda kakao katarak kahverengi hamur elde ettim ve bıçak yardımı ile çello şekli vererek, diğer ayrıntılarıda tamamladım. Çelloyu ana gövdeye yerleştirdikten sonra, kolları oluşturarak çellonun duruşuna göre kıvrım verip, omuzlara azıcık su yardımı ile yapıştırdım.


Veee işte mutlu son, pasta bitmişti ve ben uyumaya gidiyordum:) ( Ama pasta beni rüyamda da rahat bırakmadı, sabaha kadar pasta yapmaya devam ettim:P )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder